Najbardziej NIEDOCENIANE ĆWICZENIE ŚWIATA - głęboki przysiad
Następne wideo
anuluj
Odblokuj dostęp do 9716 filmów i seriali premium od oficjalnych dystrybutorów!
Oglądaj legalnie i w najlepszej jakości. Nie kupuj kota w worku!
Wypróbuj konto premium przez 14 dni za darmo!
avatar
Dodał: Mateusz Jasiński
Konto zweryfikowane
Opublikowano: 2018-01-08

Żyj BardziejVlog, odcinek 4.

ŻYJBARDZIEJ - tu jestem!
http://www.facebook.com/matjasinsky
http://instagram.com/matjasinsky
http://mateuszjasinski.pl/podcast

Pełny przysiad jest jedna z najbardziej podstawowych pozycji człowieka, praktykowaną bez wysiłku i naturalnie przez każdego z nas w okresie dziecięcym.

Niestety dziś spędzamy większość czasu siedząc na krzesłach, w pozycji, w której środek ciężkości naszego ciała lewituje na wysokości siedziska, a stoi w przeciwieństwie do pierwotnego stylu życia naszych przodków

Dlaczego powinniśmy spędzać jak najwięcej czasu w głębokim przysiadzie?

To sposób na odwrócenie niektórych złych nawyków organizmu, bedacych efektem współczesnego stylu zycia.

W pozycji niskiego przysiadu stymulowane są odruchy pobudzające perystaltykę, następuje dekompresja kręgów lędźwiowych oraz rozluźnienie dolnego odcinka kręgosłupa i rozluźnienie dna miednicy. Przysiad odtwarza prawidłowa prace stawu skokowego, kolanowego, biodrowego

Wzmacnia biodra oraz pośladki. Jest doskonałym sposobem na poprawe mobilnosci kostek i przywrócenie im pełnego zakresu ruchu, a ograniczona mobilnosc kostek jest typowym problemem zwiazanym z szeregiem innych dolegliwosci w organizmie, takich jak przeprosty, zła postawa lub tzw. kolano biegacza.

Głęboki przysiad tonizuje równiez kregosłup, tworzac przestrzen miedzy jego poszczególnymi fragmentami.

Jak wykonywać głęboki przysiad?

1. Często! Spędzaj w głebokim przysiadzie co najmniej 15 minut dziennie. Nie na raz. Rano 1 minuta, w trakcie rozmowy telefonicznej kolejne 3 minuty, czekajac na przystanek kolejne 2 minuty itd. Kazda okazja do
2. Na luzie. Kregosłup musi być zrelaksowany, nie musi byc wyprostowany. Im wiecej relaksu w tej pozycji tym lepiej.
3. Stopy rozstawi na mniej wiecej na szerokosc barków, choc to nie przymus najwazniejsze, aby w pozycji przysiadu było Ci komfortowo. Nie ma jednej, idealnej pozycji wszystko jest kwestia wyczucia. Poczucie komfortu i rozluznienia to dwa najwazniejsze czynniki, które powinnismy brac pod uwage bedac w pozycji głebokiego przysiadu.
4. Juz po paru sekundach bola Cie kolana lub biodra? Wstan, rozruszaj sie, pochodz chwile i wróc z powrotem do pozycji głebokiego przysiadu.
5. Boso czy w butach? Najlepiej boso lub w butach z płaska podeszwa.
6. Piety powinny byc przyklejone na ziemi. Jesli w tym momencie to dla Ciebie zbyt duze wyzwanie mozesz podłozyc pod piety ksiazke/klocek do jogi tak, aby uzyskac dodatkowe wsparcie. Z czasem próbuj zmniejszać wysokość obiektu pod piętami. Im wiecej bedziesz spedzac czasu w pozycji głebokiego przysiadu, tym Twoja mobilnosc bedzie systematycznie ulegac poprawie. .
7. Jak głeboko powinnismy wykonywac przysiad? Odpowiedz jest tylko jedna: zawsze GŁEBIEJ! Im głebszy przysiad, tym lepiej.

Spędzaj czas w głębokim przysiadzie kiedy tylko możesz: rozmawiając przez telefon, oglądając TV, czekając na przystanku. Okazji jest mnóstwo. Minimum 30 minut dziennie (łącznie) codziennie zbawiennie wypłynie na Twoje ciało. Obiecuje.

Żyj Bardziej.
Bliżej natury i siebie...

ALOHA!

pokaż cały opis
W katalogu: ŻYJ BARDZIEJ vlog
0 / 5 Oceny: 0
Włącz dostęp do 9716 znakomitych filmów i seriali
w mniej niż 2 minuty! Nowe, wygodne metody aktywacji.
Komentarze do: Najbardziej NIEDOCENIANE ĆWICZENIE ŚWIATA - głęboki przysiad
Autoodtwarzanie następnego wideo
on
off

Logowanie