+ Napisz wiadomość
92634 odsłon wideo
Dołączył(a): 2017-11-06
Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/lorent-nerkowski-eidos/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/lorent-nerkowski-eidos/

1. Intro
muzyka -- Leszek Lorent

2. Apollo
muzyka -- Dariusz Przybylski
tekst -- Francisco Petrarka -- Sonet 34

3. Catulli carmen VIII
muzyka -- Ignacy Zalewski
tekst -- Katullus -- Pieśń VIII w tłumaczeniu Mateusza Żaboklickiego

4. Vides ut alta
muzyka -- Miłosz Bembinow
tekst -- Owidiusz -- Fasti III, Horacy -- Carmina liber, Pismo Święte -- Psalm 42,52

5. Kassandra
muzyka -- Iannis Xenakis
tekst -- Ajschylos -- Oresteja

6. Outro
muzyka -- Leszek Lorent
Leszek Lorent -- perkusja
Maciej Bogumił Nerkowski -- baryton

Głos ludzki i perkusja to dwa najstarsze instrumenty jakie towarzyszyły człowiekowi od początku jego egzystencji. Perkusja i głos budowały pierwszą w historii ludzkości sferę sacrum, pozwalając człowiekowi choć przez chwilę zbliżyć się do Niepojętego, do istoty rzeczy. Prezentowana na naszej płycie muzyka ową istotę rzeczy (gr. eidos) stara się przybliżyć. Wspólnie z moim przyjacielem, doskonałym barytonem -- Maćkiem Nerkowskim wiele czasu poświęciliśmy na przemyślenia w jaki sposób zaciekawić słuchacza muzyką barytonowo -- perkusyjną, która mogłaby być nośnikiem dawnych, filozoficznych idei zbliżających do eidos. Pomysł godny pochwały, lecz wydawałoby się niewykonalny, a w każdym razie niezwykle trudny. Na szczęście jest w panteonie kompozytorów kilka znaczących postaci, myślicieli tłumaczących filozoficzne teksty na język muzyki. Dla nich, podobnie jak i dla naszego duetu, muzyka jest uniwersalnym i jedynym językiem, oddziałującym na takim poziomie abstrakcji, że istnieje ponad wszelkimi podziałami narodowościowymi, kulturowymi, religijnymi, jest kluczem do szeroko pojętej gnozy. (Leszek Lorent)

Perkusja i głos od zawsze celebrowały erotykę, przenosiły ją w świat boskiego Cienia. Wibracje kamieni i głos człowieka są skrajnymi składnikami natury, która zbliża nas do siebie, zgodnie z kosmicznym rytmem choćby na chwilę. Niniejsza płyta pozwala na moment uchwycić istotę ludzkiej i muzycznej rzeczy (gr. eidos) i przybliżyć się na kilka chwil do progów -- Niepojętego. Perkusista Leszek Lorent i baryton Maciej Nerkowski kreują nastroje pełne radosnej powagi i ekstazy, tego co wzruszające i piękne...(dr hab. Tadeusz Kobierzycki)04:06720p 478 04:06Lorent & Nerkowski -- Eidos 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/mateusz-ryczek-planetony/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/mateusz-ryczek-planetony/

1. Strzępy snu
Judith Le Monier -- skrzypce
Jakub Nowak -- skrzypce
Maria Jadziewicz -- altówka
Dariusz Dudzinski -- wiolonczela

2. Kręgi Saturna
Paweł Jabłczyński -- kontrabas

3. Seven Knocks
Chain Marimba Trio: Shoko Sakai, Arkadiusz Kątny, Conrado Moya

4. Ocean Europy
Flexible Orchestra -- Robert Kurdybacha -- dyrygent

5. Miedziane Niebo
Katarzyna Dziewiątkowska-Mleczko -- głos
Mateusz Ryczek -- live electronics

6. Metasonora
Orkiestra Muzyki Nowej, Szymon Bywalec -- dyrygent / conductor 

Planetony to tony tonów z czaszkoskłonu Mateusza Ryczka. Mateusz ma układy w Układzie Słonecznym (Pierścienie Saturna, Neptun, Ocean Europy), jednak jego własny układ za słońce ma ŁAD. By kompozycja była ładna, w jej DNA musi tkwić jakaś „harmonia przedustawna". Szczególnie często jest to ciąg Lucasa (każda kolejna liczba jest sumą dwóch poprzednich: 2, 1, 3, 4, 7, 11, 18, 29, ...) oraz tzw. złota proporcja. Złota proporcja to liczba równa 1,61803..., ku której ciążą elementy ciągu Lucasa (11:7, 18:11, 29:18 etc.) i artyści -- przed Mateuszem Ryczkiem m.in. Fidiasz, Botticelli, Le Corbusier i Xenakis. Kompozytor posługuje się także srebrną proporcją (0,4142) oraz całą serią wytopionych przez siebie akordów: złotym, srebrnym, miedzianym, żelaznym i bromowym. Przekładając abstrakcyjne prawa matematyczne na konkretne częstotliwości, M. Ryczek jest twórcą do kwadratu: powołuje do życia nie tylko utwory, ale i tworzywo, tkanki swoich ciał astralnych, planetony. (Kacper Podrygajło)03:25720p 815 03:25Mateusz Ryczek -- Planetony 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/wojciech-blazejczyk-loopowizacje/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/wojciech-blazejczyk-loopowizacje/

1. Sculpture 1
2. Sculpture 2
3. Sculpture 3
4. Sculpture 4
5. Sculpture 5
6. Sculpture 6
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics

7. Music 4 Four (2012)
Warsaw Contemporary Ensemble

8. Chicken Run (2011)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna

9. Involutio (2009)
Bartosz Kowalski -- trąbka, flet prosty
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics
Krzysztof Kozłowski -- fortepian

10. Dziki Gon (2009)
Oliwier Andruszczenko -- klarnet
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics
Krzysztof Kozłowski -- fortepian

11. Arytmia (2008)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna
Mateusz Szemraj -- gitara elektryczna
Magdalena Kordylasińska-Pękala -- wibrafon, bongosy s
Leszek Lorent -- marimba, gongi
Wojciech Bylica -- perkusja

12. Loopowizacje 2 (2008)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, looper

Wojciech Błażejczyk jest jednym z najbardziej interesujących i oryginalnych kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego twórczość obejmuje utwory kameralne, orkiestrowe i elektroakustyczne. Jest również aktywnym instrumentalistą i improwizatorem. Jego pasją jest gitara elektryczna. Płyta „Loopowizacje" prezentuje utwory skomponowane wyłącznie na ten instrument. Usłyszymy kompozycje na gitarę solo oraz gitarę z zespołem kameralnym. Szczególnie ciekawe są utwory na gitarę elektryczną z towarzyszeniem elektroniki, która jest tworzona w całości na żywo przy pomocy zaprogramowanych wcześniej przekształceń i pętli. Kompozytor stosuje preparację gitary. Używa prętów metalowych, drumli, drewnianych pałeczek -- na przykład ołówka, metalowej rurki, mosiężnego guzika, smyczka, siekacza do jaj oraz śruby.

W utworach Involutio i Loopowizacje.2 duże znaczenie ma improwizacja, ujęta w ramy zakomponowanej formy. Music 4 Four to muzyka bardziej medytacyjna, dokładnie zapisana na akordeon, klarnet basowy, wiolonczelę i gitarę elektryczną. Gitara pełni tu rolę wiodącą. Z kolei Arytmia jest studium polirytmii. Dziki Gon to jednominutowy żart. W kompozycji Chicken Run na gitarę solo kompozytor używa wyłącznie niekonwencjonalnych technik gry, na przykład dotykając strun śrubą i uderzając je metalową pałką. Utwór ma charakter wirtuozowski. A kompozycja otwierająca płytę (Guitar Sculptures) jest zbiorem sześciu miniatur, prezentujących fascynujące możliwości dźwiękowe gitary.

Wspólną cechą twórczości Wojciecha Błażejczyka jest duża ekspresyjność, witalność, operowanie wyrazistym rytmem, ale także dbałość o barwę i formę. Cenię go również za szczerość i odwagę, z jaką wyraża własne emocje, oraz za nieustające poszukiwanie nowych dźwięków. Warto dodać, że pomimo młodego wieku kompozytor jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, a jego utwory są wykonywane na ważnych festiwalach w Polsce i za granicą. (Zygmunt Krauze)03:00720p 608 03:00Wojciech Błażejczyk -- Loopowizacje 720p

Dodał: ForTuneOfficial