+ Napisz wiadomość
92418 odsłon wideo
Dołączył(a): 2017-11-06
Dominik Wania Trio - Ravel

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/dominik-wania-trio-ravel

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/dominik-wania-trio-ravel

1. NOCTUELLES
2. OISEAUX TRISTES
3. UNE BARQUE SUR L'OCÉAN
4. ALBORADA DEL GRACIOSO
5. LA VALLÉE DES CLOCHES

Dominik Wania -- fortepian
Max Mucha -- kontrabas
Dawid Fortuna -- perkusja

Maurice Ravel uważał się za kompozytora rozumu nie serca, a proces twórczy, twierdził, to nie owoc natchnienia, lecz intelektualna szarada. Z precyzją szwajcarskiego zegarmistrza (jego ojciec był Szwajcarem) pisał, niekiedy wręcz diabolicznie trudne do wykonania utwory, w których nie pozostawiał wykonawcy ani zbyt wiele miejsca na własną interpretację, a ani tym bardziej żadnej przestrzeni improwizatorskiej. Musiał być także człowiekiem wielkiego dystansu do własnej twórczości, skoro komentując swoje opus magnum powiedział: „Udało mi się stworzyć tylko jedno dzieło godne uwagi -- Bolero. Niestety nie ma w nim ani trochę muzyki. To tylko misterna tkanina symfoniczna".

Nie jest przypadkiem, że ten fonograficzny debiut Dominika Wani, dzieje się właśnie wokół muzyki Ravela. Nie jest też pewnie przypadkiem, że odnosi się do jednej konkretnej kompozycji francuskiego impresjonisty, fortepianowej miniatury „Miroirs", napisanej w latach 1904 -- 1905 a zadedykowanej członkom słynnego francuskiego awangardowego Stowarzyszenia Apaczy, którego Ravel był zresztą członkiem.

Na płytę „Ravel" czekali wszyscy śledzący muzyczne działania tego wyśmienitego młodego pianisty i jego Tria.

Subscribe / Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:10720p 777 04:10Dominik Wania Trio - Ravel 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Krzysztof Dziedzic został nominowany do nagrody Fryderyk 2018 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku za album "TEMPO"

Krzysztof Dziedzic - drums
Piotr Wyleżoł - piano, keyboards
Robert Kubiszyn - bass
Kuba Więcek - soprano & alto saxophones
Michał Baj /DJ Eprom/ - turntables
Apostolis Anthimos - guitars

Recorded September 19-20 & 19, 2016 at the Polish Radio's S4 Studio in Warsaw.
Recording engineer: Jarosław Regulski
Mix/ Master: Robert Kubiszyn

www.store.for-tune.pl04:27720p 1550 04:27Dziedzic - Tempo 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/dabrowski-sorey-duo-steps/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/dabrowski-sorey-duo-steps/

1. SONG 8
2. SONG 4
3. SONG 1 (GRAYISH)
4. SONG 7
5. SONG 6 (STEPS)
6. SONG 9 (INVITED TO LINGER)
7. SONG 3
8. SONG 5
9. SONG 10 (PANICKY LOOK)
10. SONG 2

Tomasz Dąbrowski -- trąbka
Tyshawn Sorey -- perkusja

Ta płyta powstała dzięki spotkaniu, do jakiego doszło w roku 2011 w Sopocie na prowadzonych przez Tyshawna Soreya warsztatach dla School of Improvisational Music. Siedziba SIM znajduje się w Nowym Jorku i wywiera porównywalny wpływ na współczesny jazz jak kiedyś chicagowski AACM, później colemanowski M-Base czy niedawno brytyjski F-IRE. Oprócz tego, że Sorey współpracuje z SIM i innymi amerykańskimi uczelniami jako nauczyciel muzyki, jest też wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki współczesnej. Jednak słuchacze na całym świecie znają go przede wszystkim jako jednego z najciekawszych perkusistów młodego pokolenia w Ameryce, dysponującego unikalnym i bardzo indywidualnym brzmieniem. Dzięki niemu, mimo młodego wieku (32 lata), dorobił się rozpoznawalnego na świecie nazwiska, a w jazzie trzeba być kimś, żeby zasłużyć na szacunek zwłaszcza u innych muzyków. Wydał do tej pory trzy albumy -- "That/Not" (2008), "Koan" (2009) i "Oblique" (2010) -- przyjęte z zainteresowaniem tak przez krytyków, jak i publiczność, a w międzyczasie intensywnie koncertuje z takimi sławami jak m.in. Roscoe Mitchell, Steve Coleman, Dave Douglas, Vijay Iyer czy Wadada Leo Smith.

Dąbrowski też jest młody (28 lat) i zaledwie kilka lat temu skończył studia w Akademii Muzycznej w duńskim Odense. Niemniej w jego dyskografii jest już ponad 10 płyt, w tym wiele znaczących nagranych z polskimi i skandynawskimi kolegami z tej uczelni. W zeszłym roku wydał swój własny album "Tom Trio", który został oceniony wysoko w branżowych zestawieniach najlepszych płyt jazzowych w Polsce roku 2012, a sam Dąbrowski został nominowany do Nagrody Muzycznej Fryderyk w kategorii muzyka jazzowa -- debiut roku 2012. To, że po tych wszystkich płytach w trio, kwartetach i kwintetach musiał dla Dąbrowskiego przyjść czas na duet z samą perkusją w moim odczuciu było nieuniknione. Łut szczęścia sprawił, że dzięki warsztatom w Sopocie znalazł do tego odpowiedniego partnera.03:19720p 803 03:19Dąbrowski Sorey Duo -- Steps 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/erase-newold-dreams/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/erase-newold-dreams/

1. part 1
2. part 2
3. part 3
4. part 4
5. part 5 new and old dreams

Gerard Lebik -- tenor saxophone
Michał Trela -- drums
Max Mucha -- double bass
Jakub Mielcarek -- double bass

„Gdy usłyszałem ich nagranie sprzed kilku lat, pomyślałem: „Co to jest?", „Kto tak gra?", „Kim oni są?". Wtedy jeszcze grali w innym składzie, filarom bandu, tj. Gerardowi Lebikowi (saksofon tenorowy) oraz Michałowi Treli (perkusja) towarzyszył wtedy Jakub Cywiński (kontrabas). Na prezentowanym krążku -- który zawiera zapis wspaniałego koncertu w stołecznym klubie „Pardon To Tu" -- występują w składzie z podwójną sekcją kontrabasów (Max Mucha & Jakub Milcarek). Nie tylko w studio, ale i na scenie są równie bezkompromisowi, radykalni! Jak u Hitchcocka: najpierw trzęsienie ziemi, a później napięcie rośnie. Ale dla cierpliwych kojący ostatni kawałek. Jest to -- o dziwo -- pierwsza realizacja płytowa tej znakomitej formacji, która rozwija się artystycznie wraz z liderami, Trelą i Lebikiem. Z tego, co wiemy do składu dołączył obecnie Ksawery Wójciński, grający z niezwykłym temperamentem -- rzec by można -- na... triple-bass'ie. Oj, będzie się działo!

Witold Zińczuk03:28720p 939 03:28Erase -- New&Old Dreams 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/hunger-pangs-meat-meet/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/hunger-pangs-meat-meet/

1. SECOND LEFT TO EVER
2. BEE-TONE
3. LOW HP
4. ISBJØRN
5. EGERN
6. TÅGE
7. KIKS
8. IRON HEART DOESN'T CHIRP
9. BUNKER HUNGS

Marek Kądziela -- gitara
Tomasz Dąbrowski -- trąbka , microKorg, Balkan horn
Kasper Tom Christiansen -- perkusja

Skład Hunger Pangs tworzą Marek Kądziela (gitara), autor większości kompozycji i założyciel, Tomek Dąbrowski (trąbka) oraz Kasper Tom Christiansen (perkusja). Muzycy spotkali się na studiach w Carl Nielsen Academy of Music w Odense (Dania). Wspólnym mianownikiem ich wieloletniej znajomości jest działalność muzyczna zapoczątkowana w 2006 r, która trwa do dziś (także w ramach innych formacji, np.: K.R.A.N., OFFquartet, Kasper4). Materiał na płytę powstał w latach 2010 -- 2012, i został zarejestrowany w trakcie trzech sesji nagraniowych: w Berlinie i dwóch w Odense. W realizacji sesji nagraniowej w Berlinie uczestniczył Frank Möbus. Muzyka inspirowana twórczością „Der Rote Bereich" i „Hyperactive Kid". Artyści doskonali kształt projektu podczas trwania licznych tras koncertowych (głównie w Niemczech, Danii oraz w Polsce).

„Hunger Pangs jest projektem który miał od początku być przestrzenią do realizacji pozajazzowych ambicji muzycznych -- mówi Marek Kądziela. Tak więc jako gitarzysta jazzowy mogłem stać się np. punkowcem. Również pozostali członkowie tria mają wiele przestrzeni do zaskoczenia słuchacza a często samych siebie Hunger Pangs nie jest jałowym eksperymentem, lecz konsekwentnym działaniem i poszerzaniem horyzontów muzycznych wbrew gatunkom i trendom. Każdy w muzyce może znaleźć element sobie bliski". (Edyta Zajdlic)

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=103:50720p 455 03:50Hunger Pangs - Meet Meat 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/infant-joy-quintet-news-ghosts/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/infant-joy-quintet-news-ghosts/

01. SOUNDS OF THE NIGHT SKY
02. NEW GHOST
03. BELL, BOOK & CANDLE

RAY DICKATY – saksofon sopranowy i tenorowy
MICHAŁ KASPEREK – perkusja, instrumenty perkusyjne
DOMINIK MOKRZEWSKI – perkusja, instrumenty perkusyjne
JAN MAŁKOWSKI – saksofon altowy
KSAWERY WÓJCIŃSKI – kontrabas, trąbka kieszonkowa
gość:
LAURA WANIEK – harmonijka chromatyczna, piszczałki, drumla

W muzyce zespołu Infant Joy chodzi o radość i nieskrępowanie. Muzycy odnajdują je w graniu mającym w sobie spontaniczność cechującą zabawy dzieci, które wymknęły się spod kontroli czujnego oka rodziców. Jest to wspólne granie muzyki otwartej, czyli niezapośredniczonej sztywną formą kompozycji. Ich niemal bigbandowy skład daje niezwykłą moc dwóch niezależnych linii rytmicznych, przestrzeni basowej, siły przeplatających się melodii i spazmów saksofonów. Świadomie przywołują ducha kolektywnej improwizacji podwójnego kwartetu Ornetta Colemana, a także wieloosobowych projektów Petera Brötzmanna.

Lider zespołu – Ray Dickaty w książeczce do płyty napisał: „Po dwóch latach obecności na warszawskiej scenie muzyki improwizowanej grupa ostatecznie przybrała kształt pięcioosobowego zespołu, który wiosna 2013 roku nagrał ten właśnie i zarazem swój pierwszy album, “New Ghosts” (Nowe duchy), nawiązujący tytułem do muzyki i ducha Alberta Aylera. Źródłem potężnej mocy IJQ są dwie prowadzone niezależne linie rytmiczne, silny bas i dwa przeplatające się glosy saksofonów, abstrakcyjne lecz pełne wigoru i melodycznej inwencji. Swoim brzmieniem zespół świadomie wywołuje klasycznego ducha zbiorowej improwizacji”.03:031080p 1306 03:03Infant Joy Quintet - New Ghosts 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/magnolia-acoustic-quartet-boozer/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/magnolia-acoustic-quartet-boozer/

1. BOOZER
2. TALE
3. DZWONY CERKIEWNE
4. COLD HANDS
5. KWARTOFLE
6. BOOMERANG
7. BOOBY TRAP

Jakub Sokołowski -- fortepian
Szyman Nidzworski -- saksofon sopranowy i tenorowy
Patryk Dobosz -- perkusja
Mateusz Dobosz -- kontrabas
goście:
Maciej Obara -- saksofon altowy
Tomasz Dąbrowski -- trąbka

Magnolia to dzika i tajemnicza roślina. Choć umiemy ją hodować, to najpiękniej kwitnie sama, bez naszej pomocy. Być może właśnie tak zakwitł Magnolia Acoustic Quartet, Nazwa nie wzięła się z fascynacji botaniką, a żałobną melodią jazzowych orkiestr, którą rozbrzmiewa Nowy Orlean.

Zakwitł gdzieś pomiędzy Krakowem a Warszawą, między wiedzą i wolną ekspresją, w połowie drogi dzielącej tradycję i spojrzenie w przyszłość. Jego powstanie dostrzeżono, a nawet doceniono. Druga nagroda w tym słynnym konkursie Jazz Juniors 2009 jest wyróżnieniem wartym co najmniej odnotowania. Efektem nagrody była także ich debiutancka płyta, sfinansowana stypendiami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i Societe Generale.

Przed laty Chick Corea powiedział, „Graj to co słyszysz, a jeśli nie słyszysz nic, to nie graj". I tak sobie myślę, że bracia Dobosz, Patryk i Jakub, Szymon Nidzworski i Jakub Sokołowski oraz zaproszeni przez nich goście: Tomasz Dąbrowski i Maciej Obara słyszą wiele i, co ważniejsze, potrafią do swojego słyszenia bez żadnych kłopotów namówić. A to wcale niekoniecznie jest rzecz powszechna. W ich muzyce odbijają się z jednej strony echa jazzu z najbardziej olśniewających czasów, kiedy powstawała muzyka Andrew Hilla, Sama Riversa czy Erica Dolphy'ego, z drugiej także tego całkiem współczesnego jazzu, uwzględniającego i M-Base'owski ferment lat 90., i o dekadę młodszy powiew skandynawskiej wrażliwości. Uważne spojrzenie na muzykę współczesną spotyka się tu we wspólnej przestrzeni z wiedzą o tym, jakimi meandrami podążał przez dekady ot, choćby „trzeci nurt" i gdzie były jego mocne i słabe miejsca. Wszystko to jest gdzieś w tej muzyce zaszyte, podobnie zresztą jak niezachwiana pewność, że przecież ważne muzycznie sprawy wydarzają się wtedy, gdy w ogólnym kompozycyjnym zamyśle poszuka się miejsca dla wyimprowizowania swojego porządku dźwięków.03:47720p 1055 03:47Magnolia Acoustic Quartet -- Boozer 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Mary Halvorson Trio - Ghost Loop

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/mary-halvorson-trio-ghost-loop/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/mary-halvorson-trio-ghost-loop/

1. INTO THE SEA INTO ME (NO. 36)
2. THE CADENCE OF TEARS (NO. 40)
3. CRASHES LIKE LIGHTS (NO. 39)
4. EXISTENTIAL TEARINGS (NO. 44)
5. TO THE MAN WHO BROUGHT THE FLOWER (NO. 45)
6.  OF COLORFUL WHITE FINDS (NO. 38)
7. GHOST LOOP (NO. 43)
8. FORGOTTEN MEN IN SILVER (NO. 24)
9. DEFORMED WEIGHT OF HANDS (NO. 28)

Mary Halvorson -- gitara
John Hébert -- kontrabas
Ches Smith -- perkusja

"Nikt nie gra tak jak ona, nikt nie pisze takiej muzyki jak ona". „Jedna z najbardziej oryginalnych artystek dzisiejszej jazzowej sceny". „Prawdziwie oryginalny głos w świecie gitary" -- grzmią nagłówki czasopism poświęconych jazzowi i muzyce improwizowanej. Ale nie tylko specjalistyczna prasa dostrzegła w niej intrygującą osobowość. Mary Halvorson -- młoda amerykańska artystka bez szturmu, reklamy, bez wsparcia potężnych wydawców i groźnych pokrzykiwań o końcu jazzu zdobyła sobie zainteresowanie krytyki na całym świecie.

Czy jednak na pewno jest gitarzystką jazzową i czy w ogóle tego typu kategoryzacje ją interesują? Nie sądzę. Nie wydaje mi się również, aby w ogóle było w jakiejkolwiek mierze warto było w jej kontekście zastanawiać się nad tego typu kwalifikowaniem jej artystycznych poczynań. W przypadku Mary Halvorson to zwyczajnie nie zadziała. Sama zresztą zapędy takowe ucina krótkim „"I don't enjoy jazz guitar in general". Już chyba bliżej jej do muzyki rockowych twórców, tzw. sceny niezależnej. Zresztą jej pierwsze doświadczenia muzyczne były związane z rockiem, bo jak inaczej powiedzieć o latach spędzonych z zespołach Xiu Xiu i People albo o fascynacji sztuką Jimmy'ego Hendrixa? Jeśli już koniecznie musimy jazz wpleść w jej działania to chyba bardziej jako sposób widzenia całości procesu twórczego, w którym to, co improwizowane i to, co skomponowane układa się w nowy obraz i jest owocem nieustannego poszukiwania, ciągłego eksperymentu, permanentnego zadawania pytań.

Z pewnością jednym z najważniejszych wehikułów na tej drodze jest założone kilka lat temu trio z Johnem Hebértem -- na kontrabasie i Chesem Smithem na perkusji. Kto wie, być może nawet jest to grupa najlepiej definiująca to, co dziś w muzyce Mary Halvorson jest najważniejsze? Jest to z jednej strony baza, na której można zbudować bardziej złożone kompozycyjno-improwizatorskie struktury, z drugiej taki idealnie skonfigurowany organizm pozwalający wyobraźni Mary Halvorson chadzać najbardziej zadziwiającymi i wolnymi od stylistycznych kolein drogami.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=103:09720p 565 03:09Mary Halvorson Trio - Ghost Loop 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Mazolewski Gonzalez Quintet - Shaman

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/mazolewski-gonzalez-quintet-shaman/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/mazolewski-gonzalez-quintet-shaman/

1. SUITE
2. ASTIGMATIC
3. THE MATTER AT HAND
4. SZTANDAR
5. HYMN FOR JULIUS HEMPHILL
6. PUSHING THE CAR

Wojtek Mazolewski -- kontrabas, głosy
Dennis González -- trąbka, kornet, perkusja wokalna, głosy
Joanna Duda -- fortepian
Marek Pospieszalski -- saksofon tenorowy, klarnet altowy
Jerzy Rogiewicz -- perkusja, instrumenty perkusyjne

JAK RODZIŁ SIĘ SZAMAN?

Wszystko zaczęło się w sklepie płytowym Rubicon w Warszawie, którego byłem właścicielem. Podczas jednej z wizyt Wojtka Mazolewskiego, gdy z głośników sączyła się muzyka Yells at Eals, przyszedł nam do głowy pomysł, by połączyć siły jego polskiego zespołu ze znakomitym trębaczem z Teksasu -- Dennisem Gonzalezem. Do ich pierwszego muzycznego spotkania doszło jesienią 2010 r. w Warszawie. Mazolewski, Pospieszalski, Rogiewicz i Gonzalez rozpoczęli współpracę pod nazwą Mazolewski Trio feat. Dennis Gonzalez. W takim składzie zagrali trasę koncertową i spotkali się w studio im. Agnieszki Osieckiej, by zarejestrować pierwszą wspólną sesję. Dołączyła do składu często współpracująca z Wojtkiem pianistka Joanna Duda i tak narodził się Mazolewski Gonzalez Quintet. Nagrania dokonane podczas tej sesji wypełniają w całości przedstawianą Państwu płytę „Shaman". Listę kompozycji liderzy podzielili w sposób demokratyczny: dwa utwory Mazolewskiego, dwa Gonzaleza i dwa... Krzysztofa Komedy. Wykorzystanie kompozycji ikony polskiego jazzu (mamy oczywiście na myśli autora Rosmery`s Baby) to nie przypadek. Już podczas poprzedniej trasy koncertowej Yells at Eals w Polsce, zwieńczonej wydaną w renomowanej wytwórni płytowej Ayler Records płycie „Great Bydgoszcz Concert" Gonzalez włączył do swojego repertuaru komedowską Litanię, czym oddał hołd wspaniałej płycie Tomasza Stańko o tym samym tytule. Muzyka zawarta na „Shamanie" to jazz XXI wieku z świadomymi odniesieniami do historii gatunku, a obecność Dennisa Gonzaleza sprawia, że słuchamy zespołu w najwyższej formie.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:30720p 1141 04:30Mazolewski Gonzalez Quintet - Shaman 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/obara-international-komeda/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/obara-international-komeda/

1. LITANIA
2. ETIUDY BALETOWE -- INTRODUKCJA
3. WALTER P-38
4. KATTORNA
5. KOMEDA'S MEDLEY
5.1. PEOPLE MEET AND SWEET MUSIC FILLS THE HEART
5.2. ASTIGMATIC
5.3. SVANTETIC
Maciej Obara -- saksofon altowy
Dominik Wania- fortepian
Gard Nilssen -- perkusja
Ole Morten Vågan -- kontrabas

Maciej Obara -- bez wątpienia jedna z najjaśniejszych i bardzo docenionych już postaci na dzisiejszej młodej jazzowej scenie -- nie złożył swojego artystycznego życia na Komedowym ołtarzu. Nie uwikłał się w rozpamiętywanie legendy i pielęgnacje pamięci o niej. Nigdy nie krył, że woli sam brać się za bary z muzyką i swoim charakterem zapisywać jej kolejne rozdziały. Toteż kiedy organizatorzy V Letniej Akademii Jazzu w Łodzi zwrócili się do niego z propozycją zagrania koncertu z muzyką Komedy, raczej trudno było spodziewać się, że zostawi wszystko i na kilka miesięcy rzuci się w wir rozmyślań nad repertuarem klasyka. Ale post factum przyznać też trzeba, że wcale tego nie musiał robić. Ma dziś znakomity własny kwartet. W połowie norweski, w połowie polski, w którym grają oprócz Ole Mortena Vågana -- kontrabas i Gardana Nilssena -- perkusja (skądinąd muzycy zapoznani podczas wyjazdu na stypendium Take Five: Europe), on sam na saksofonie altowym oraz pianista Dominik Wania. I to właśnie zespół wydaje się w całej tej perspektywie przynajmniej równie ważny, co muzyka Komedy. Ta muzyka ma pięciu bohaterów. Komedę, bo stał się zaczynem muzycznych zdarzeń oraz czterech młodych muzyków będących zdarzeń głównymi architektami. I tak naprawdę nie wiem, czy bardziej podziwiać Norwegów za ich intuicyjne porozumienie i wartką rytmiczną narrację, czy lidera za jasne postawienie sprawy, kto stoi na czele tego zespołu albo może Dominika Wanię, którego wyobraźnia jako akompaniatora i erudycja jako solisty wydaje się idealnym spoiwem dla całego brzmieniowego wizerunku grupy. Możliwe jednak też, że wcale nie ma potrzeby spoglądać na nich z osobna i szukać w każdym oddzielnie ważniejszego niż inne waloru. Może o sile tego kwartetu każdy stanowi w równych proporcjach i dopiero razem zdobywają tę unikatową moc ożywienia nawet tak spiżowych pomników jak Komeda. Im częściej przysłuchuję się temu nagraniu, tym bardziej jestem o tym przekonany, jak również o tym, że chyba właśnie takich spadkobierców potrzebuje zarówno Komeda, jak i, nie tylko zresztą, polski jazz.03:031080p 1066 03:03Obara International - Komeda 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/obara-international-live-at-manggha/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/obara-international-live-at-manggha/

1. CONVERSATION WITH...
2. BALLAD
3. 7UP
4. UNLOVED
5. VARIATION
6. MANGGHA

Maciej Obara -- saksofon altowy
Dominik Wania -- fortepian
Ole Morten Vagan -- kontrabas
Gard Nilsen -- perkusja

Obara International to niewątpliwie najbardziej wyrazisty zespół na obecnej rodzimej scenie improwizowanej. Maćkowi i s-ce wystarczyło zaledwie 16 miesięcy wspólnego grania, by osiągnąć empatyczną komunikację oraz wypracować własny styl i brzmienie.

Kwietniowy koncert w krakowskim Muzeum Manggha odbył się w ramach 19 Międzynarodowego Festiwalu Starzy i Młodzi czyli Jazz w Krakowie, a także był częścią wiosennej trasy koncertowej zespołu.

Pełna przygód podróż z Łodzi do Krakowa sprawiła, ze muzycy dotarli na miejsce koncertu na godzinę przed jego rozpoczęciem. Wielce prawdopodobne , że ta niekomfortowa sytuacja spowodowała zwiększoną mobilizację w zespole i publiczność, która szczelnie wypełniła salę koncertową była świadkiem -jak stwierdził Obara -- jednego z najlepszych występów tej formacji.

(Jarosław Polit)03:49720p 2005 03:49Obara International - Live at Manggha 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/piotr-damasiewicz-quartet-mnemotaksja/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/piotr-damasiewicz-quartet-mnemotaksja/

1. temple
2. evience
3. inner consciousness
4. confab
5. finland
6. mnemotaksja
7. the man on the railway track
8. lord’s will
9. reminiscent

PIOTR DAMASIEWICZ – trąbka
GERARD LEBIK – saksofon tenorowy, klarnet kontra altowy
MACIEJ GARBOWSKI – kontrabas
WOJCIECH ROMANOWSKI – perkusja

Miejscem, gdzie powstała idea muzyczna oraz została skomponowana znaczna część materiału, był mały neobarokowy kościół chrześcijan baptystów w śródmieściu Wrocławia. Unikatowa atmosfera i akustyka stały się inspiracją do stworzenia nowej jakości, wpływając na zamysł brzmieniowy i kompozycyjny całości. „Słuchaj, graliśmy wtedy w ten sposób, że musieliśmy to grać, ale nie wiedzieliśmy, co to jest. Dopiero teraz, kilka lat później, rozumiemy te utwory” – mówi Damasiewicz. To się nazywa podróż w czasie – do przyszłości! Byli medium, muzyka była dużo dalej niż ich stan świadomości. To oczywiście niesamowite, ale zdaje się, że jest to jeden z warunków prawdziwego, artystycznego performance. Jest też rys filozoficzny. Mnemotaksja to umiejętność człowieka poruszania się w skomplikowanym świecie, ważenie, która droga będzie optymalna przy założonej hierarchii priorytetów. I jeszcze jedno: Damasiewicz „wydał” tę płytę w ilości kilku sztuk, powstała nawet jej okładka*, nigdy dotąd jednak nie doczekała się profesjonalnej edycji. Otaksujcie to dobrze: tej płyty trzeba słuchać wielokrotnie, gdyż działa jak skuteczny detoks. (Witold Zińczuk)03:221080p 1013 03:22Piotr Damasiewicz Quartet - Mnemotaksja 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Power Of The Horns - Alaman

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/power-of-the-horns-alaman/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/power-of-the-horns-alaman/

1. ALAMAN
2. TROID
3. PSALM FOR WILLIAM PARKER

Piotr Damasiewicz -- dyrygent, trąbka, głosy
Adam Pindur -- saksofon sopranowy
Maciej Obara -- saksofon altowy
Marek Pospieszalski -- saksofon tenorowy, klarnet basowy, flet, growl
Paweł Niewiadomski -- puzon
Jakub Mielcarek -- kontrabas
Max Mucha -- kontrabas
Gabriel Ferrandini -- perkusja
Wojciech Romanowski -- perkusja
Tomas Sanchez -- instrumenty perkusyjne
Dominik Wania -- fortepian

Katowice 30 kwietnia 2012 rok, godzina 23.00, undergroundowe wnętrze klubu Scena „Gugalander". Światła reflektorów, kamery włączone, na scenie pojawia się jedenastu muzyków ze swoją tajna bronią, gotowych w każdej chwili zaatakować publiczność masą dźwiękową. Prąd przywrócony (na sekundy przed koncertem wybiły korki), a więc zaczynamy widowiskowy spektakl pod tytułem: POWER OF THE HORNS, czyli przed Państwem orkiestra jazzowa pod dyrekcją Piotra Damasiewicza. Kolejny raz trębacz pokazał wielką klasę, pisząc rozbudowane utwory o przytłaczającej ekspresji. Dzikie, ekstatyczne, ekstremalnie trudne technicznie solówki przeplatane zespołowymi improwizacjami wielokrotnie przekraczały granicę maksimum, przesuwając ją w nieskończoność. Istnieje prawdopodobieństwo, że gdyby zagrali o jeden numer więcej, potęga POWER OF THE HORNS zmiotła by „Gugulander" z powierzchni katowickiej ziemi.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:21720p 366 04:21Power Of The Horns - Alaman 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/power-of-the-horns-alaman/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/power-of-the-horns-alaman/

1. ALAMAN
2. TROID
3. PSALM FOR WILLIAM PARKER

Piotr Damasiewicz -- dyrygent, trąbka, głosy
Adam Pindur -- saksofon sopranowy
Maciej Obara -- saksofon altowy
Marek Pospieszalski -- saksofon tenorowy, klarnet basowy, flet, growl
Paweł Niewiadomski -- puzon
Jakub Mielcarek -- kontrabas
Max Mucha -- kontrabas
Gabriel Ferrandini -- perkusja
Wojciech Romanowski -- perkusja
Tomas Sanchez -- instrumenty perkusyjne
Dominik Wania -- fortepian

Katowice 30 kwietnia 2012 rok, godzina 23.00, undergroundowe wnętrze klubu Scena „Gugalander". Światła reflektorów, kamery włączone, na scenie pojawia się jedenastu muzyków ze swoją tajna bronią, gotowych w każdej chwili zaatakować publiczność masą dźwiękową. Prąd przywrócony (na sekundy przed koncertem wybiły korki), a więc zaczynamy widowiskowy spektakl pod tytułem: POWER OF THE HORNS, czyli przed Państwem orkiestra jazzowa pod dyrekcją Piotra Damasiewicza. Kolejny raz trębacz pokazał wielką klasę, pisząc rozbudowane utwory o przytłaczającej ekspresji. Dzikie, ekstatyczne, ekstremalnie trudne technicznie solówki przeplatane zespołowymi improwizacjami wielokrotnie przekraczały granicę maksimum, przesuwając ją w nieskończoność. Istnieje prawdopodobieństwo, że gdyby zagrali o jeden numer więcej, potęga POWER OF THE HORNS zmiotła by „Gugulander" z powierzchni katowickiej ziemi.05:40720p 707 05:40Power Of The Horns - Alaman 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/pulsarus-bee-itch/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/pulsarus-bee-itch/

1. IMAGINE
2. GUFF
3. ISOGRIV 1
4. BATHETIC
5. ISOGRIV 2
6. ATARAXIA
7. BAOBAB
8. ROTFL
9. ISOGRIV 3
10. HIERATIC
11. ISOGRIV 4

Dominik Strycharski -- flety: sopranowy, altowy i tenorowy
Tomasz Dąbrowski -- trąbka, balkan horn
Aleksander Papierz -- saksofon altowy
Ray Dickaty -- saksofon tenorowy
Stefan Orins -- fortepian elektryczny
Jacek Mazurkiewicz -- kontrabas
Jakub Rutkowski -- perkusja

Pulsarus istnieje od 2003 roku i szuka tego czym jest „modern jazz", czy może „jazz today"... Etykiety szybko się zużywają, a dziś już nawet jazz bywa hasłem wzbudzającym kontrowersje. Wielu muzyków mówiło, że tego już nie ma. Ale wiemy do czego to hasło się odwołuje, jaka historia i energia się za tym kryje.

Pulsarus stara się wykonać jakiś następny krok. W kompozycji, improwizacji, brzmieniu. Po tym co już było i czego odtwarzać nie warto. Out To Lunch, Free Jazz czy Interstellar Space są już nagrane. Interesuje mnie to, co nie do końca zbadane, nieoczywiste i może trudne w pierwszym kontakcie. Chcę czegoś, co intryguje i wciąga.

Bee Itch zawiera w sobie strategie improwizacyjne dalekie od typowej jazzowej wariacyjności. Ważna jest grupowa komunikacja i język będący wypadkową osobowości i indywidualności muzyków. Improwizacje, w przeciwieństwie do kompozycji prezentujących zaplanowane z góry idee, są wspólnym wysiłkiem, mapą zespołu ograniczoną jedynie czasem lub czy zasadą.

Jedyna wytyczna to dać sobie miejsce i zarazem prowokować do działania. Szukać w instrumencie, bawić się ekspresją, nie zatrzymywać się. Po prostu: inna metoda to inna muzyka. Ta improwizacja daje szansę bardziej abstrakcyjnej, laboratoryjnej tkance która zawsze mnie fascynowała. Zespół wspólnie frazuje i wspólnie oddycha, co w połączeniu z nieoczywistym językiem instrumentalnym daje interesujący mnie preparat.

Pulsarus -- eksplozja i tkliwość, postrockowy ciężar, czasem furia i wrzask. Zmasowane uderzenie. Duże skoki napięć, nieodzowna elektronika. Czasem obsesja do granic wytrzymałości obok paraliżującej melancholii. Repetycje albo neurotyczny brak powtórzeń, ale też melodie. Polecam słuchać głośno.
(Dominik Strycharski)03:50720p 635 03:50Pulsarus - Bee Itch 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Michał Ciesielski - saksofony: tenorowy i sopranowy
Kamil Zawiślak - fortepian
Luis Mora Matus - perkusja

1. Is
2. Momentum
3. And If Salfate Was Right?
4. Wandering Late
5. Dark Matter I
6. Spacetime
7. Event Horizon
8. Goofy's Chocolate
9. A Falling Flight
10. Dark Matter II

Quantum Trio to niekonwencjonalny zespół wywodzący się z muzyki improwizowanej. Brzmienie inspirowane muzyką klasyczną, jazzem, awangardą ale także muzyką popularną, krystalizuje się pomiędzy saksofonem, perkusją i fortepianem. W kompozycjach czuć klimat filmów, ale także transu z głębokich medytacji. Różnorodna skala barw przewija się od intensywnych ballad, jazzowego punk'u do eksplodujących entuzjazmem utworów o czekoladzie. Muzyka ta nie mogłaby jednak powstać, gdyby nie kwantowa nieoznaczoność przejawiająca się we wspólnym oddziaływaniu trzech muzyków, którzy spotkali się we właściwym miejscu o właściwym czasie.03:41720p 1459 03:41Quantum Trio - Gravity 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/sebastian-zawadzki-luminescence/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/sebastian-zawadzki-luminescence/

1. Eclipse of Shadows
2. Luminescence
3. Antwerpen
4. Provisorium
5. Farewell Florence
6. Essential Meaning
7. Free Movement
8. Myth
9. Divertimento
10. Silent Violence
11. Autumn Background

SEBASTIAN ZAWADZKI – fortepian

Znakomity amerykański kontrabasista Larry Grenadier o płycie Sebastiana napisał – “Na swojej nowej płycie Sebastian Zawadzki łączy głębokie wyczucie klasycznejtechniki i kompozycji z kreatywnością i improwizacją jazzową. Efektemtego jest w pełni autorska muzyka, która wymyka się kategoriom. Bardzodobrze zapowiadająca się płyta nagrana przez bardzo utalentowanego młodego muzyka”.03:271080p 857 03:27Sebastian Zawadzki - Luminescence 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Composition from the album "Ninjazz" by Tomasz Dąbrowski AD HOC. Release date for the album: June 15th 2018.
Utwór z albumu Tomasz Dąbrowski AD HOC - "Ninjazz".
Premiera płyty 15 czerwca 2018 r.

THE JAZZ NINJA

Yet Another (following Steps, Vermilion Tree and Radical Moves) Tomasz Dąbrowski project published by our label, this time it’s a vinyl recorded with a great team, including the following Japanese musicians: the legendary pianist Hiroshi Minami, double-bass player Hiroko Chiba and the drummer Hiroshi Tsuboi. This is the second joint project of the Ad Hoc Quartet, which was formed in 2014, when Tomasz Dąbrowski first visited Japan. Their first album was titled Strings, it was released in 2015. The music from said album was performed during two concert tours in Japan.

A Ninja symbolises the highest level of craftsmanship and refinement in martial arts. A Ninja is a warrior enveloped in a mysterious nimbus – a master of intuition, elusiveness, as well as the unexpected, he is the unseen... consistently and with unerring precision hitting his mark.

How can this album be described? What is this unique Polish-Japanese interaction of thought and sound? "I never dreamed that I’ll have a Japanese band, just like I never expected it to be so easy to create without using verbal communication. Ad Hoc is a band of no words, while its music pours like a wide stream with little use of formal composition, when compared with my previous albums. The Ninjazz album is an important point in my artistic development, it is a full-blown and thought-out album, which very aptly portrays the position of Ad Hoc at this moment, as well as the direction of my artistic exploration. [...] The pieces are so constructed and have such flow as to effectively introduce Slavic melancholy to Japanese audiences, which the Japanese people really appreciate in music, all of this is combined with guided improvisation. Japanese people are typically very reserved, they don’t usually express emotions... that means that those emotions, which every person possesses have to find an outlet somehow. And this is what happens when we play. I have an overwhelming feeling that this Japanese restraint works very well within the context of this band..." - that's what Tomasz Dąbrowski had to say about the project. (FOR TUNE®)

LP 
http://store.for-tune.pl/0135-tomasz-dabrowski-ad-hoc-ninjazz
DL
http://soundline.biz/TomaszDabrowskiAdHocNinjazz
https://bandcamp.for-tune.pl/album/ninjazz01:511080p 1518 01:51Tomasz Dąbrowski AD HOC - Corrosive Power 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Composition from the album "Ninjazz" by Tomasz Dąbrowski AD HOC. Release date for the album: June 15th 2018.

Utwór z albumu Tomasz Dąbrowski AD HOC - "Ninjazz".
Premiera płyty 15 czerwca 2018 r.03:371080p 1832 03:37Tomasz Dąbrowski AD HOC - Ninjazz [EPK] 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Composition from the album "Ninjazz" by Tomasz Dąbrowski AD HOC. Release date for the album: June 15th 2018.
Utwór z albumu Tomasz Dąbrowski AD HOC - "Ninjazz".
Premiera płyty 15 czerwca 2018 r.03:071080p 1705 03:07Tomasz Dąbrowski AD HOC - Penalty Fare 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Wacław Zimpel Quartet - Stone Fog

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/waclaw-zimpel-quartet-stone-fog/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/waclaw-zimpel-quartet-stone-fog/

1. COLD BLUE SKY
2. OLD FEET FEEL OUT THE PATH
3. A SUDDEN SHIFT MISSED
4. AS THE MOON DIPS IN NETTLES
5. HUNDRED OF WINGS STEEL THE SUN
6. RIVER WILLOWS SWAY
7. ONE SIDE OF MY FACE IS COLDER THAN THE OTHER
8. STONE FOG

Wacław Zimpel -- klarnety
Krzysztof Dys -- fortepian
Christian Ramond -- kontrabas
Klaus Kugel -- perkusja

Wacław Zimpel jest klasycznie wykształconym klarnecistą oraz kompozytorem. Głównym źródłem jego inspiracji jest sakralna i rytualna muzyka różnych kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dorobku dawnych kompozytorów, tworząc współczesne polemiki bądź komentarze do muzycznych tradycji. Jest liderem zespołów: Wacław Zimpel Quartet, Hera, Undivided. Wchodzi w skład założonej przez Kena Vandermarka orkiestry Resonance. Współpracuje z Hamidem Drake, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Giridharem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem i Perrym Robinsonem. Eyal Hareuveni -- rezenzent prestiżowego "All About Jazz" napisał- "Wacław Zimpel jest jednym z najbardziej obiecujących muzyków europejskiego kontynentu". "Stone Fog" to pierwsza płyta autorskiego kwartetu Wacława Zimpla. Powstanie Wacław Zimpel Quartet było w zasadzie nieuniknione -- czwórka instrumentalistów, których zbliżyły muzyczne fascynacje, wspólne występy w różnych konfiguracjach, a także horyzont europejskiej tradycji: Klaus Kugel z przestrzenną perkusją, przywołującą na myśl muzykę liturgiczną; Christian Ramond, którego kontrabas idealnie koresponduje z abstrakcyjnym i intuicyjnym rytmem Kugela; Krzysztof Dys czerpiący inspirację z pianistyki Prokofiewa czy Skriabina; oraz Wacław Zimpel na klarnetach -- chwilami liryczny, chwilami słowiański. Całość osadzona w bardzo europejskim, freejazzowym kontekście. Wacław Zimpel Quartet -- to nie tylko spotkanie czterech muzycznych osobowości, to również wspólne korzenie, poszukiwania, oraz rozmaitość osobistych inspiracji każdego z muzyków.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:031080p 579 04:03Wacław Zimpel Quartet - Stone Fog 1080p

Dodał: ForTuneOfficial