+ Napisz wiadomość
28383 odsłon wideo
Dołączył(a): 2017-11-07
A sequel to JIMEKs Orchestrated Hip-hop History was performed as an encore after two symphonic concerts with NFM Wrocław Philharmonic, on May 4th 2019 in NFM, Wrocław, Poland.
 
Orchestrated and conducted by JIMEK (Radzimir Dębski)
Drums: José Manuel Albán Juarez, Igor Falecki

Performed by NFM Wrocław Philharmonic:

I Violins
Radosław Pujanek
Bartosz Bober
Dariusz Blicharski
Dorota Tokarek
Ewa Dragon
Elżbieta Bolsewicz
Maria Brzuchowska
Karolina Bartoszek
Lilianna Koman-Blicharska
Jowita Kłopocka
Beata Dziekańska
Sylwia Puchalska
 
II Violins
Tomasz Bolsewicz
Wioletta Porębska
Anita Koźlak
Zuzanna Dudzic-Karkulowska
Dorota Stawinoga-Morawiec
Marzena Wojsa
Alicja Iwanowicz
Krzysztof Iwanowicz
Marzanna  Kałużny
Małgorzata Kosendiak
 
Violas
Artur Tokarek
Bożena Nawojska
Marlena Grodzicka-Myślak
Ewa Hofman
Paweł Brzychcy
Aleksandra Wiśniewska
Bogusława Dmochowska
Marzena Malinowska
 
Cellos
Maciej Kłopocki
Sylwia Matuszyńska
Lidia Broszkiewicz
Dorota Kosendiak
Anna Korecka
Robert Stencel
 
Double Basses
Damian Kalla
Krzysztof Królicki
Jacek Sosna
Jan Galik
 
Flutes
Jan Krzeszowiec
Monika Konstantynowicz

Oboe
Wojciech Merena

English Horn
Stefan Małek

Clarinets
Arkadiusz Kwieciński
Michał Siciński

Bassoons
Alicja Kieruzalska
Józef Czichy

Horns
Mateusz Feliński
Łukasz Łacny
Czesław Czopka
Jan Grela
  
Trumpets
Aleksander Zalewski
Piotr Bugaj
 
Trombones
Eloy Panizo  Padron
Paweł Maliczowski
Wojciech Nycz
Mariusz Syrowatko
 
Tuba
Piotr Kosiński
 
Percussion
Miłosz Rutkowski
Krystyna Wojciechowska
Camille Bialas
Zbigniew Subel

Timpani
Jacek Wota 

Harp
Malwina Lipiec-Rozmysłowicz
 
Pianos
Mateusz Kołakowski
Katarzyna Falana
 
Celesta
Barbara Sas
 
Credits:
Jay-Z & Kanye West  ****** in Paris
Jay-Z  Big Pimpin ft. UGK
Missy Elliott  Work It
Bubba Sparxxx  Ugly  (Timbaland)
Busta Rhymes  Break Ya Neck (By Dr.Dre & Scott Storch )
Busta Rhymes  - Gimme Some More 
Missy Elliott - Lose Control
Swizz Beatz - Its Me  *itches 
Missy Elliott - Pass that Dutch (Timbaland)
Azealia Banks - 212  ft. Lazy Jay
Eminem, Dr. Dre  - Forgot About Dre
Notorious B.I.G.  - Big Poppa
2Pac - Changes ft. Talent
2Pac feat Dr. Dre - California Love 
Jay-Z ft. Alicia Keys - Empire State of Mind
 
Special thanks to NFM and NFM Wrocław Philharmonic 
Andrzej Kosendiak  Director of the NFM 

Natalia Klingbajl  Manager of the NFM Wrocław Philharmonic
Dorota Żak  coordinator of the NFM Wrocław Philharmonic Artistic Activities
Maria Czerwińska  project specialist
Jacek Sosna  personnel manager
Zbigniew Wasik  librarian
Andrzej Michna  librarian
Ryszard Mazurkiewicz  stage technician
Krystian Żychliński  stage technician
Mikołaj Wolniewski - lighting designer

Video by: 
CINEMATIC ARTISTS
marcinopas.com
Crew:
Marcin Opas
Piotr Łukasiak
Michał Tomasiczek
Gabriela Kinga Dębicka
Małgorzata Opas
Rental:
Krzysztof Marek | Strip-Studio

Support: Tomasz Lisek

Sound Engineering: 120dB Sound Engineering
Premix: Maciej Cybulski
Mix & Master: Kuba Pietrzak | Juice Sound

In association with: NFM and NFM Wrocław Philharmonic, Artmania  

Best regards, 
emalka05:171080p 848 05:17Hip-Hop History Orchestrated by JIMEK vol. 2 1080p

Dodał: Jimek

I’m no missionary or Mother Theresa. My man Chris was in Korogocho, he sends me a video with kids tuning their violins before rehearsal and says: ‘you gotta get over here’. So I had to show them the music that stopped me from quitting music when I was their age. Even if you can only play one boring note, if you collaborate and do it in the right moment, you can be dropping jaws. Then you’ll crave for all the other ones. 


Ghetto Classics is run by Art Of Music Foundation and the incredible:
Elizabeth Njoroge
The world needs more people like you, Elizabeth! 

IF YOU WANT TO SUPPORT GHETTO CLASSICS:

www.artofmusic.co.ke/help-us-donate/
donations@artofmusic.co.ke
www.artofmusic.co.ke

https://www.facebook.com/ghettoclassics/
https://www.facebook.com/radzimir/
https://www.facebook.com/JIMEKmusic/

***********
Nie jestem misjonarzem ani Matką Teresą, o orkiestrze dowiedziałem się przypadkiem - od mojego kumpla, Krzyśka Szymczaka, który zawodowo jeździ po najdziwniejszych miejscach na świecie. Wysłał mi filmik jak na palącym się wysypisku śmieci, gdzieś na świecie, dzieciaki stroją klasyczne instrumenty przed próbą orkiestry. Powiedział: stary, weź tu przyjedź. I pojechałem. Wiedziałem, że muszę pokazać tym dzieciakom hip-hopy. Że granie w klasycznej orkiestrze nie zawsze wiąże się z nudą, przez którą sam prawie rzuciłem muzykę, kiedy byłem w ich wieku.
W dodatku hip-hop tworzyli ludzie z najniebezpieczniejszych dzielnic, których społeczeństwo dawno spisało na straty, a oni stali się najlepszym dowodem na to, że się mylili.
 
Korogocho to dzielnica Nairobi, która jest jednym z najgorszych i najbardziej zapomnianych slumsów stolicy Kenii. Na powierzchni 1,5 km2 mieszka tu ok. 300 000 ludzi. Cała okolica zlewa się z największym w mieście wysypiskiem, na które codziennie przyjeżdża 150 ciężarówek śmieci. W tych realiach powstała orkiestra Ghetto Classics, w której dzięki muzyce młodzież uczy się współpracować ze sobą, trenuje kreatywność, zdobywa nowe doświadczenia i umiejętności, a tym samym może zapomnieć na chwilę o problemach dnia codziennego. 
 
Efekty cudotwórczości podobnych programów społecznych na całym świecie widać od lat, czego najlepszym przykładem jest dzisiejszy szef Los Angeles Philharmonic, Gustavo Dudamel, wywodzący sie z El Sistema zapoczątkowanego w 1975 w slumsach Wenezueli. 
 
Program Ghetto Classics został zapoczątkowany przez fundację Art of Music, założoną w 2009 roku przez Elizabeth Njoroge. Jako śpiewaczka, z pasją i wiarą w moc sprawczą muzyki zorganizowała najpierw zespół śpiewający złożony z 14 dzieci, który z czasem przekształcił się w orkiestrę. Obecnie gra w niej ponad 80 młodych muzyków.
 
Dzieciaki były chwilami niemal przerażone, nie wiedziały do końca jak to grać. Nie było ani strojenia, ani rytmu. Hałas w amfiteatrze zagłuszał cichsze fragmenty. Do tego ten wszechogarniający dym. Dzieci hiperwentylują się grając na instrumentach, a nawet nam, dorosłym, na początku w ogóle trudno było oddychać”.
 
"Chciałem im tylko pokazać, że warto się nauczyć czegoś tak nudnego i mozolnego jak czytanie nut, granie pojedynczych dźwięków i gam, bo nawet jeśli w samotności nie widać w tym najmniejszego sensu, tak w grupie ten jeden dźwięk odczytany i zagrany we właściwym momencie sprawi, że komuś szczena opadnie na ziemię. A grający tą jedną nutę uwierzy w siebie i nauczy się następnych, trudniejszych. Że kiedy obok dziecka, które dopiero zaczyna, siedzi nastolatek, który już trochę gra i pokazuje jak wystroić, kiedy wejść, to efekt pojawia się tego samego dnia"
 
Po wielu dniach prób, dzieciom z Korogocho udało się opanować materiał trudny nawet dla zawodowych orkiestr symfonicznych. 
 
Finałem warsztatów był koncert, który odbył się 13 lipca 2017 r. w Oshwal Auditorium. Na widowni zasiadło ponad 450 gości, wśród nich dzieci z innych szkół, rodziny muzyków i przyjaciele orkiestry, a także przedstawiciele ambasad czy organizacji pozarządowych. Wstęp był bezpłatny, a podczas charytatywnej kwesty zebrano środki dla fundacji Art of Music.
 
Tymczasem w lutym 2018 JIMEK znów poleci do Kenii, aby zagrać z dzieciakami podczas festiwalu Safaricom International Jazz Festival.
 
Dziękujemy: 

Red Bull –  dodaliście nam skrzydeł!

Grzegorzowi Kępskiemu, Agnieszce Lewandowskiej, Alanowi Kępskiemu, Oli Mizerskiej i wszystkim z AFRICAline, za wsparcie, opiekę i wielką gościnność.12:201080p 5201 12:20JIMEK + GHETTO CLASSICS 1080p

Dodał: Jimek