• LOGOWANIE
    • lub

      zaloguj przez facebook zaloguj przez gmail
      Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj, aby odzyskać hasło!
  • REJESTRACJA
+ dodaj wideo
  • CDA Premium (19696)
  • Dla dzieci
  • Strona główna
  • Wideo użytkowników

olo1707

+ Napisz wiadomość
Foldery
  • Folder główny
    • kosze na śmieci( 2 )
Folder główny
kosze na śmieci (2)
  • Nazwa:
  • od Z do A
  • od A do Z
  • Data dodania:
  • najnowsze
  • najstarsze
  • lista
  • duże ikony
Mężczyzna i kobieta w planie Boga
21 listopada, 2018
Biblijna antropologia stworzenia zdecydowanie odcina się od przeciwstawiania lub podporządkowywania sobie płci. Mężczyzna i kobieta są równi sobie w godności.

Pan Bóg ma dla ciebie wspaniały plan  to hasło ewangelizacyjne czerpie swoją inspirację m.in. z pierwszych zdań Listu do Efezjan (por. Ef 1,3-14). Uważny czytelnik zauważy, że są tam w gruncie rzeczy dwa, ściśle ze sobą związane, plany: A i B. Plan A można w skrócie nazwać stworzeniem, a plan B  odkupieniem. Jeśli mamy rozważyć Boży plan wobec człowieka, to takie rozróżnienie okazuje się bardzo pomocne. Zajrzyjmy zatem do słowa Bożego, które zawiera cenne informacje na ten temat.

Uczyńmy człowieka na nasz obraz, podobnego Nam (Rdz 1,26)
Te słowa pierwszego opisu stworzenia budzą autentyczny zachwyt. Pełne ich znaczenie otwiera nam klucz trynitarny. Podkreśla on, że stworzenie człowieka było dziełem Trójcy Świętej. Aby powołać człowieka do istnienia, Stwórca jakby wchodzi w siebie, prowadząc wewnętrzny dialog. Jeśli stworzenie świata jest wyrazem Miłości Boga, to stworzenie człowieka wydaje się być jej szczytowym momentem. Dopiero teraz padają słowa: bardzo dobre, co może oznaczać, że w mężczyźnie i kobiecie istotnie odcisnął się Boży obraz. Bóg zadecydował, aby człowieka uczynić koroną stworzenia. Wszystko, co zostało stworzone wcześniej, jawi się jako stworzone ze względu na człowieka (por. Ps 8,5-9). Pośród całej różnorodności bytów to właśnie człowiek staje się znakiem Bożej chwały. Chociaż żyje w świecie, jest postawiony w pewnym sensie ponad światem, przewyższa go swoją rozumnością i wolnością oraz panuje nad nim.

Drugi opis stworzenia człowieka, mimo że chronologicznie wcześniejszy, posiada pewną psychologiczną głębię, której nie znajdziemy w pierwszym. Głębia ta polega na doświadczeniu przez osobę ludzką własnej podmiotowości przez: wyjątkową relację do Stwórcy, wezwanie do pracy, moment wyboru i samostanowienia, doświadczenie pierwotnej samotności (samoświadomości) i wreszcie stworzenie kobiety, które różnicuje płeć i objawia relacyjny charakter natury ludzkiej (por. J. Kupczak, Dar i komunia. Teologia ciała w ujęciu Jana Pawła II, Kraków 2006, s. 83-90). W świetle tej narracji dostrzegamy, że człowiek jest istotą duchowo-cielesną. Tak zaplanowany i stworzony przez Boga człowiek otrzymuje bardzo konkretną misję. Zostaje powołany do tworzenia wspólnoty osób, którą trafnie wyraża soborowy termin communio personarum (Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym Gaudium et spes nr 12). Przez komunijność człowiek staje się rzeczywiście imago Dei. Warto przy tej okazji dodać, że płciowość nie jest czymś akcydentalnym, ale fundamentalnym. Człowiek istnieje zawsze jako mężczyzna lub jako kobieta. Ta odmienność jest dla osoby ludzkiej konstytutywna i zarazem niedostępna (por. A. Scola, Osoba ludzka. Antropologia teologiczna, Poznań 2005, s. 185). Każda komórka ciała mężczyzny jest męska i każda komórka ciała kobiety jest kobieca (por. H.U von Balthasar, Teodramatyka, t. 1, cz. 1, Kraków 2005, s. 352). Tak odkrywamy komplementarność płci. Męskość zostaje potwierdzona przez kobiecość, a kobiecość odnajduje siebie w obliczu męskości (por. Jan Paweł II, Mężczyzną i niewiastą stworzył ich, Watykan 1986, s. 42). Mężczyzna i kobieta poprzez świadome wyjście ku sobie stają się wzajemnym darem dla siebie. W tym akcie obdarowania dwoje staje się jednym. To zjednoczenie nie sprowadza się tylko do wymiaru cielesnego, ale dotyczy całej osoby i wszystkich jej wymiarów. Odrębność osobowa oraz zróżnicowanie płciowe kobiety i mężczyzny pozostawiają między nimi przestrzeń tajemnicy i nieprzekazywalności, która wymaga obustronnego uznania i szacunku. Jednocześnie sprawia ona, że świat osób jest niezwykle bogaty i wielopłaszczyznowy. Jedność, o której mówi Pismo Święte, oznacza także tożsamość człowieczeństwa dwojga. Biblijna antropologia stworzenia zdecydowanie odcina się od przeciwstawiania lub podporządkowywania sobie płci. Mężczyzna i kobieta są równi sobie w godności. Także nagość, o której wspomina Biblia, ma istotne znaczenie. Objawia ona pierwotną niewinność mężczyzny i kobiety w ich wzajemnym odniesieniu. Oboje, patrząc na siebie, nie odczuwali wstydu. Ich spojrzenie było czyste, pełne afirmacji, zdolne dostrzec oblubieńczy sens ciała. Świadectwem tego idealnego stanu jest księga Pieśni nad pieśniami, która, co znamienne, ze względu na swoje położenie, znajduje się niemal na samym środku Pisma Świętego. Jest ona zapisem objawienia pierwotnej miłości i rozwinięciem radosnego okrzyku Adama, którym wyraził zachwyt na widok kobiety: Ta dopiero jest kością z moich kości i ciałem z mego ciała (Rdz 2,23; por. Y. Semen, Seksualność według Jana Pawła II, Poznań 2008 s. 73). W takim klimacie wzajemnego oddania mężczyzny i kobiety możliwe było realizowanie nakazu Stwórcy: Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną; abyście panowali nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi po ziemi (Rdz 1,28). Bóg, stwarzając mężczyznę i kobietę, tworzy również małżeństwo, jako odpowiadające naturze ludzkiej środowisko życia. Zgodnie z planem Boga zjednoczenie kobiety i mężczyzny, które najpełniej wyraża się właśnie w małżeństwie, prowadzi do poczęcia i zrodzenia dziecka, które jest owocem ich oblubieńczej miłości. W ten sposób małżeństwo staje się rodziną, czyli podstawową komórką społeczną, albowiem zaludnianie ziemi prowadzi do powstawania całych społeczeństw. Analizując dane biblijne, nie mamy wątpliwości, że Bóg stworzył człowieka z miłości i do niej powołał. Harmonijny obraz wyłaniający się z dotychczasowych rozważań może wydawać się wręcz niewiarygodny. Należy jednak pamiętać, że mamy do czynienia z opisem początku. Zdumiewające jest to, że ten cudowny plan Stwórcy, ujęty w pierwszych dwóch rozdziałach Genesis, zostanie tak szybko (bo już w następnym rozdziale) odrzucony.

Gdzie jesteś? (Rdz 3,9)
I tak kolejne stronice Biblii, aż po ostatnie wersety Apokalipsy, są zapisem planu B, którego zapowiedź odnajdujemy w Protoewangelii. Nim człowiek zdołał zrealizować Boży nakaz, został poddany próbie wolności. Trzeci rozdział Księgi Rodzaju stanowi znakomite studium pokusy, której doświadczyli nie tylko pierwsi rodzice, ale której doświadczają wszyscy ludzie. Wolność człowieka skierowana przeciw woli Stwórcy rozpoczęła dzieje grzechu i zapoczątkowała misterium iniquitatis. Nieposłuszeństwo Adama ściągnęło na całą ludzkość i całego człowieka tragiczne skutki. Ludzka natura uległa radykalnemu osłabieniu. Człowiek utracił dziecięctwo Boże, a wraz z nim pierwotną sprawiedliwość i świętość. W jego sercu pojawił się niszczący więź miłości lęk; żądze ciała przemogły ludzkiego ducha. Rozum i wola straciły początkową jasność i siłę. Konsekwencją tych przemian było zerwanie harmonii ze stworzeniem, które od tej pory stało się człowiekowi obce i wrogie. Kobieta i mężczyzna stają wobec siebie w pewnej opozycji. Wzajemne oskarżenia oraz zrzucanie z siebie odpowiedzialności stanowi zarzewie dalszych konfliktów i nieporozumień. Małżeńska jedność została poddana napięciom przez grzeszne pożądanie i chęć dominacji. Nie ma już twórczej współpracy, ale rywalizacja. Kobieta, szukając podziwu w oczach mężczyzny, znajduje jego ślepotę. Prawo daru zostaje podporządkowane prawu egoizmu. Mężczyzna spycha kobietę, a szczególnie jej ciało, do świata rzeczy. Postępujące moralne zepsucie człowieka ustanawia nowy prymat: mieć nad być. Bliźni z celu samego w sobie staje się przedmiotem użycia i środkiem do zaspokojenia potrzeb. To rodzi konieczność zakrycia zewnętrznych oznak męskości i kobiecości, które potencjalnie mogą być miejscem tego wykorzystania. Pojawia się nieznany dotąd wstyd. Czyste spojrzenie zmienia się w spojrzenie pożądliwe, zawłaszczające drugą osobę. Serce, będące w człowieku symbolem źródła miłości, zamienia się w kloakę wszelkiego grzechu (por. Mk 7,21-23). Radość macierzyństwa zostaje przyćmiona trudem brzemienności i bolami rodzenia. Praca fizyczna staje się zajęciem jałowym i bardzo trudnym. Wspólnota osób ustępuje miejsca alienacji człowieka. Ostatecznie wraz z grzechem, śmierć wchodzi w historię ludzkości (Katechizm Kościoła Katolickiego nr 400-402). Bóg wypędza ludzi z raju, przyoblekając ich w skóry zwierząt. Rozpoczynają się dzieje bestialoczłowieczeństwa, jak określa to tradycja wschodnia, które będą nieodłącznie związane z realizacją Bożego planu zbawienia człowieka.

Gdzie jednak wzmógł się grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska (Rz 5,20)
Kulminacyjnym momentem realizacji planu B stanie się zbawcze dzieło dokonane w Jezusie Chrystusie. Bóg nie pozostawia swojego człowieka pod władzą grzechu. Posyła do niego swego jednorodzonego Syna, który jest spełnieniem obietnicy zbawienia. Swoim doskonałym posłuszeństwem Ojcu przezwyciężył on nieposłuszeństwo pierwszego człowieka (por. Rz 5,19). W swoim ciele przez krzyż zniszczył i uśmiercił wrogość oraz pojednał całą ludzkość z Bogiem (por. Ef 2,13-16). Bestialoczłowieczeństwu zostało przeciwstawione Bogoczłowieczeństwo. Ekonomia sakramentalna, której początkiem jest chrzest, stanowi dla grzesznego człowieka alternatywę: mogę przyoblec się w Chrystusa (por. Ga 3,27) i realizować w sobie nowe człowieczeństwo, które najpełniej zrealizował w sobie Bóg-Człowiek, Jezus Chrystus. Można powiedzieć, że historia otrzymuje nowy sens. W Jezusie z Nazaretu dokonuje się nowe stworzenie. Wcielona Miłość przychodzi na świat w ludzkiej rodzinie Maryi i Józefa, którzy staną się paradygmatem nie tylko dla chrześcijańskich małżonków, ale także dla kobiet i mężczyzn żyjących w dziewictwie konsekrowanym.

Splendor ziemskiego życia Jezusa rzuca nowe światło na relację kobieta  mężczyzna. Syn Człowieczy zwycięża ludzką żądzę władzy i dominacji własną pokorą i służbą. On w całej pełni objawia pierwotną sprawiedliwość i świętość człowieka. Na swoje barki bierze zrzuconą niegdyś przez pierwszego człowieka odpowiedzialność. Jako Odkupiciel pospłaca wszystkie

zaciągnięte przez człowieka długi. Ludzkim rozumem i wolą Chrystus umiejętnie odpiera wszelkie pokusy i wybiera zawsze wolę Ojca. Swoim nauczaniem otwiera zaślepione grzechem ludzkie oczy i serca. Wzywając mężczyzn i kobiety do nawrócenia, odwołuje się do początku, przypominając Boży plan stworzenia. Jezus bardzo jasno potwierdził jedność dwojga, używając do tego bardzo plastycznych sformułowań: Dlatego opuści człowiek ojca i matkę i złączy się [o  co dosłownie oznacza sklei się] ze swoją żoną, i będą oboje jednym ciałem. A tak już nie są dwoje, lecz jedno ciało. Co więc Bóg złączył [ sprzągł razem pod jedno jarzmo], niech człowiek nie rozdziela (Mt 19,5-6). Te słowa Zbawiciela, stanowiące syntezę opisów stworzenia człowieka, będą fundamentem nauki o jedności, sakramentalności i nierozerwalności małżeństwa. Poziom zjednoczenia mężczyzny i kobiety jest tak głęboki, że nie wolno tego, ustanowionego przez Boga, związku rozłączać. W tej sytuacji rozwód jest wyrazem słabości, a nawet zatwardziałości ludzkiego serca, które usiłuje zrelatywizować Boże prawo. W kazaniu na górze Chrystus odwołuje się do ludzkiego serca. W nim bowiem ulokowane jest zarzewie grzechu. To z wnętrza serca pochodzi wszystko to, co czyni człowieka nieczystym (por. Mk 7,23). Również tam powinno rozpoczynać się dzieło przemiany i nawrócenia człowieka. Słowa Jezusa: Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa (Mt 5,28) zdają się oskarżać serce. W gruncie rzeczy słowa Odkupiciela są wezwaniem do koniecznej odnowy dla ludzkiego serca. Jednocześnie wybrzmiewa w tej nauce rehabilitacja ciała ludzkiego, które nie jest anty-wartością i źródłem grzechu, lecz jest nie-dość-wartością (por. Jan Paweł II, Mężczyzną i niewiastą stworzył ich, s. 177-182).

W rozmowie z saduceuszami Zbawiciel odwołuje się jeszcze do zmartwychwstania (Mt 22,24-30; Mk 12,18-27; Łk 20,27-40). W rzeczywistości ostatecznej wskrzeszone ciała w swojej męskości i kobiecości objawią swój nowy, dziewiczy sens. Uczestnictwo w zmartwychwstaniu ukaże ostateczną perspektywę i celowość planów stworzenia i zbawienia. Mężczyzna i kobieta, powołani do istnienia przez Boga, odkupieni drogocenną krwią Syna Bożego, zostają w końcu wezwani do zjednoczenia z trójjedyną miłością i włączeni w doskonałą komunię osób (Jan Paweł II, Mężczyzna i niewiastą stworzył ich, s. 266-267). Kobieta i mężczyzna mogą zobaczyć w tym świadectwie ostateczne spełnienie ich małżeńskiej miłości. Również osoby żyjące w konsekrowanym dziewictwie czy kapłańskim celibacie już w tym świecie stają się widzialnym znakiem rzeczywistości eschatologicznej. Bezżenni już teraz realizują dla Królestwa Niebieskiego to, co będzie udziałem wszystkich wezwanych na ucztę Godów Baranka (por. Ap 19,9). Obecność Jezusa na weselnych godach w Kanie Galilejskiej została podsumowana przez Ewangelistę: Taki to początek [] znaków uczynił Jezus w Kanie Galilejskiej (J 2,11a). Ten symboliczny początek jest zapowiedzią stworzenia przez Jezusa sytuacji teologicznie nowej (por. H.U. von Balthasar, W pełni wiary, Kraków 1991, s. 494). Nauczanie Jezusa zostaje potwierdzone Jego czynem. I tak, Chrystusowa śmierć na krzyżu nosi na sobie podobieństwo do snu Adama, a z przebitego boku Zbawiciela rodzi się Kościół (gr. ´ı), tak jak z żebra pierwszego mężczyzny zostaje utworzona kobieta. To porównanie rozwinie teologia Listu do Efezjan (por. Ef 5,21-33): Bądźcie sobie wzajemnie poddani w bojaźni Chrystusowej! (Ef 5,21). W tym zdaniu autor podaje klucz interpretacyjny całego fragmentu. Wprzęgnięci w jedno jarzmo małżonkowie podporządkowują się swemu Panu. O dominacji nie może być mowy. Oboje dostosowują swoje kroki do Chrystusa, który jest ich mistrzem i przewodnikiem po drogach życia.

Dziś, kiedy toczy się ożywiona debata na temat płci i jej znaczenia, w wyniku której powstaje niemałe zamieszanie, musimy wracać do spraw oczywistych z punktu widzenia antropologii biblijnej. Pozwala nam ona widzieć człowieka w jego podstawowym odniesieniu do Boga. Współczesne próby przedefiniowania małżeństwa, rozumianego jako nierozerwalny związek kobiety i mężczyzny oraz sukcesywny demontaż rodziny, muszą mobilizować ludzi wierzących do stawania w obronie tych wartości. Światu, który zdaje się zatracać zdrowe poczucie rzeczywistości stworzonej, należy ukazać Boską miarę odkupienia, które nie tylko ilościowo, ale nade wszystko jakościowo przekracza ludzką miarę zła i grzechu. Kobiety i mężczyźni zaangażowani w odkrywanie i realizację Bożego planu miłości z całą pewnością osiągną pełnię szczęścia i osobistego rozwoju. Ponieważ Bóg rzeczywiście ma dla nich wspaniały plan.03:54 752 03:54edna-35 Świetny multiplayer w Uncharted 4 pszetrwania.

Dodał: olo1707

Dwóch nastoletnich chłopaków Janek i Staszek znajdują ukrywających się w obejściu gospodarstwa dwóch młodych Żydów. To ich rówieśnicy - Abram i Chaim - synowie szanowanego aptekarza, który mieszkał przed wojną w pobliskim miasteczku. Tylko oni ocaleli z pogromu, który Niemcy urządzili Żydom w pobliskim lesie01:19:34 1236 01:19:34konsolę PlayStation. ... Sony Interactive Entertainment. Uncharted Bracia (2021) PL.

Dodał: olo1707

Łuskowate liście jałowca płożącego Ice Blue mają niebieskozieloną barwę. Jesienią i zimą przebarwiają się na srebrzystoniebiesko (stąd odmiana zawdzięcza swoją nazwę). Jałowiec płożący Ice Blue jest niewymagający względem stanowiska i łatwy w uprawie. Lubi stanowiska słoneczne, ale może rosnąć także w półcieniu01:39:37 1626 01:39:37konsolę PlayStation. ... Sony Interactive Entertainment. Uncharted Ice. Blue. 2017.pl. HDTV. XviD-GR4PE

Dodał: olo1707

Grupa młodych ludzi szukających miejsca do zabawy trafia do tajemniczego , opuszczonego domu na starym cmentarzu. Stają się zwierzyną dla czarownika Kreona i jego przerażających sługusów - Trupa Z Szafy, Kobiety - Pajęczycy, Elektrycznego Mutanta, Piszczącego Błękitnego Geja oraz armii zombie.01:25:22 1436 01:25:22konsolę PlayStation. ... Sony Interactive Entertainment. Uncharted Upiory - Spookies 1986 [1080p. WEB-DL. H264. AC3. 5. 1-NoNaNo-NitroTeam] [Lektor 1080p

Dodał: olo1707

oddaj hołd chwilą ciszy

Wyjątkowe kobiety

Najwspanialsza, najpiękniejsza, najlepsza

Mama

Dlaczego cały świat wymagał od niej, by schodziła po schodach jak dama i nigdy nie traciła tchu? Bo była kobietą? Oczywiście, że była kobiet...


Ulubiony film  mojej mamy

Paco - maszyna śmierci (1986)

Cyborg jest zaprogramowany, by zabić naukowca, który trzyma w swoich rękach los ludzkości. Zawodzi i ukrywa się w knajpie na pustyni prowadzonej przez kobietę, która go lubi. Ludzie, którzy go wysłali, ścigają go, podobnie jak miejscowy mistrz w siłowaniu się na rękę.


czwartek, 9 grudnia 202101:33:04 3687 01:33:04oddaj hołd chwilą ciszy Wyjątkowe kobiety Paco - maszyna śmierci (1986)720p. WEB-DL 720p

Dodał: olo1707

Jk 2,23
Jak powinno wyglądać nasze poświęcenie Bogu? Powinniśmy traktować Boga jako naszego najbliższego przyjaciela. Biblia mówi: I uwierzył Abraham Bogu i poczytane mu to zostało ku usprawiedliwieniu, i nazwany został przyjacielem Boga. Jk 2,23 (BW).



Boskie Źródło

Boskie Źródło  starożytny artefakt o nieznanym pochodzeniu. Mieszkańcy Kitieżu, a w późniejszym czasie również Ocalali wierzyli, że znajduje się w nim cząstka duszy Boga, będąca powodem, dla którego Źródło zapewnia nieśmiertelność. Według niektórych, artefakt odbiera duszę każdemu, kto go dotknie, dzięki czemu taka osoba staje się nieśmiertelna. Chociaż wyznawcy Proroka, Ocalali, Trójca i Lara Croft wierzyli, że ma ono boskie moce, tylko Prorok-Jacob wiedział, że nie jest ono boskie.


Historia
Prorok z Konstantynopola
Prorok znalazł Źródło dawno temu, co zapewniło mu nieśmiertelność, jak również przyspieszoną umiejętność regenerowania zdrowia i ran oraz ponadprzeciętną sprawność. Użył swoich nowych nadprzyrodzonych mocy, żeby dokonywać cudów, lecząc chorych i znajdujących się na łożu śmierci. Lud w niedługim czasie zaczął wierzyć, że jest on prorokiem Boga, a używany przez niego artefakt jest jego darem. Sam Prorok nie uważał jednak, żeby miał on boskie pochodzenie.

Po Konstantynopolu rozeszły się wieści o Proroku i Boskim Źródle, co przyciągnęło uwagę Zakonu Trójcy, który nakazał zabicie Proroka i pozyskanie przedmiotu dla własnych celów. Zakon i czciciele Proroka stoczyli bój o Źródło, co skończyło się śmiercią Jacoba, ale jego ludziom udało się zabezpieczyć artefakt i uciec z nim przez Trójcą. Wyznawcy wybudowali swojemu mentorowi olbrzymi grobowiec w Syrii, ale zanim zdążyli złożyć w nim jego ciało, ten zregenerował wszystkie rany i powrócił do życia.

Niedługo później Prorok i jego wyznawcy uciekli z Syrii, a ich tropem podążyła Trójca, która dowiedziała się o zmartwychwstaniu. Po długiej podróży dotarli na Syberię i osiedli w pobliżu olbrzymiej naturalnej formacji skalnej, którą uznali za dar od Boga. Założyli tam miasto Kitież, a Boskie Źródło zostało ukryte w potężnej krypcie w jego centrum, nazywanej Komnatą Dusz. Czciciele Proroka zbudowali dla niego Atlas  urządzenie, które zawsze pokazywało, co dzieje się w mieście, w tym również gdzie znajduje się Źródło.

Najazd Mongołów
Podczas najazdu Mongołów na Kitież, Jacob w akcie desperacji użył Boskiego Źródła, żeby zapewnić nieśmiertelność i nadludzkie umiejętności tysiącom jego elitarnych strażników, którzy w wyniku tego stali się Athanatoi  Nieśmiertelnymi. W ich przypadku nieśmiertelność miała jednak skutek uboczny, ponieważ  w przeciwieństwie do Jacoba  zatracili człowieczeństwo. Chociaż wraz z mieszkańcami Kitieżu walczyli z najeźdźcami, w momencie, kiedy zaczynali przegrywać, podjęli katastrofalną w skutkach decyzję: wycelowali i wystrzelili broń w olbrzymią górę lodowcową, która doprowadziła do lawiny. W jej wyniku zginęli nie tylko mongolscy najeźdźcy, ale również mieszkańcy Kitieżu jak i samo Boskie Źródło. Od tamtego czasu Nieśmiertelni, zgodnie z rozkazem Jacoba, stali na jego straży  przez kilka stuleci.

Ciężko rannemu Prorokowi ponownie udało się przeżyć i po blisko dziesięciu latach powrócił do pozostałych ocalałych z Kitieżu. Nazwali się oni Ocalałymi, wierząc, że strzeżenie Boskiego Źródła jest ich obowiązkiem, który będzie przekazywany z pokolenia na pokolenie. Korzystając z bizantyjskiego dziedzictwa, rozwinęli taktyki, broń i umiejętności bojowe, które pozwoliły im przez następnych kilkaset lat przeżyć, nie będąc niepokojonymi przez obcych.

Zniszczenie Źródła
Lord Richard Croft prowadził badania mające na celu odnalezienie Boskiego Źródła, co doprowadziło do jego śmierci. Kilkanaście lat później na nowo podjęła je jego córka, Lara, która  korzystając z jego dorobku  zlokalizowała grobowiec Proroka w Syrii, a następnie ruszyła na Syberię w poszukiwaniu Kitieżu. Tam sprzymierzyła się z Ocalałymi, mając nadzieję odnaleźć artefakt. Z czasem zaczęła uważać, że jest on wyłącznie mitem, uwierzyła jednak ponownie, kiedy Jacob wykorzystał moc Boskiego Źródła, żeby uleczyć Jonę Maiavę. Zdała sobie sprawę, że nie ma on nic wspólnego z Bogiem, a jest po prostu niezwykle potężnym artefaktem. Udała się na Ścieżkę Nieśmiertelnych, żeby odzyskać go, zanim wpadnie on w ręce Trójcy.

Ostatecznie dotarła do zasypanej przez lawinę części Kitieżu, gdzie natrafiła na zapiski starożytnego wysłannika Trójcy, opisującego swoje zmagania z Nieśmiertelnymi. Podczas ich lektury zdała sobie sprawę, że moc Źródła jest zbyt niebezpieczna, a Jacob słusznie uznał, że nie powinno ono zostać odnalezione. Mimo starań Lary, Nieśmiertelnych i Ocalałych, Trójcy ostatecznie udało się dotrzeć do artefaktu przed nimi. Ana strzela do Jacoba, raniąc go poważnie, i próbuje skorzystać z mocy Źródła, który zostaje wytrącony jej z rąk przez Larę. Trzymając go, otrzymuje od Jacoba błogosławieństwo i pozwolenie na zniszczenie go. Dziewczyna rozbija artefakt, uwalniając wszystkie przetrzymywane w nim dusze, co prowadzi do śmierci Nieśmiertelnych i Jacoba.

Dalsze poszukiwania
Po tym, jak Boskie Źródło z Kitieżu zostało zniszczone, Trójca podjęła kolejne próby wykorzystania jego mocy, co doprowadziło ich do połączenia artefaktu z wyspą Yamatai i Słoneczną Królową Himiko, która  jak uważali  uwięziona jest w ciele Samanthy Nishimury. W wyniku ich działań Himiko przejęła kontrolę nad ciałem dziewczyny, ale ostatecznie jej dusza została uwięziona w Zwierciadle Wei.

Ciekawostki
Wbrew obiegowej opinii, Boskie Źródło nie zapewniało nieśmiertelności jako takiej. Zarówno Jacob, jak i Nieśmiertelni, chociaż namaszczeni mocą artefaktu, umierali wielokrotnie. Moc Źródła pozwalała jednak na zregenerowanie ich ciał i powrót do życia.
Jacob jest jedyną znaną osobą, która po skorzystaniu z mocy artefaktu nie zatraciła człowieczeństwa.
Boskie Źródło może wiązać się z paranaukowym konceptem paleoastronautyki. Tajemnicza statuetka  relikt znaleziony przez Larę na Ścieżce Nieśmiertelnych  przypomina człowieka w skafandrze kosmicznym, a chociaż dziewczyna zauważa podobieństwo, nie mówi tego wprost, stwierdzając jedynie: Nie. To niemożliwe. Tym niemniej, artefakt nosi ślady kultury scytyjskiej, której przedstawiciele mogli zamieszkiwać tereny doliny Kitieżu nawet osiemnaście wieków przed przybyciem do niej Proroka i Boskiego Źródła.09:42 80 09:42Świat w obrazkach Rise of the Tomb Raider: Wejdź do Komnaty Dusz Poświęceniu Gotowość do ponoszenia ofiar 1080p

Dodał: olo1707

..Niezwykły świat fantazji . ..

..Żyć gdzie indziej, być kimś innym..



Resident Evil 6 to kolejna odsłona znanej serii survival horrorów, która doczekała się już większej ilości produkcji niż wskazuje na to cyfra przy tytule. Wartym zaznaczenia jest fakt, że za grę nie odpowiada już Jun Takeuchi, nazywany niegdyś ojcem serii Resident Evil.

RE6 rezygnuje z dokonań dwóch poprzednich części, do łask powracają więc zombie i tajemniczy wirus. Gracz staje w obliczu globalnego zagrożenia atakami bioterrorystycznymi w kampaniach pokazujących losy trzech postaci: Leona Kennedy'ego podczas śledztwa na temat epidemii w Tall Oaks w USA, Chrisa Redfielda w pogoni za tajemniczą kobietą, która doprowadziła do śmierci wielu ludzi z jego oddziału oraz Jake'a Mullera - najemnika i syna Alberta Weskera, głównego antagonisty z poprzednich epizodów. W zależności od tego, którą historię rozpoczniemy, gra przyjmie nieco inny charakter – na przykład podczas rozgrywki Leonem stanie się bardziej survival-horrorem, a gdy wcielimy się w Chrisa, shooterem.


Resident Evil 6 Sony PlayStation 4 (PS4)



Po przejściu trzech głównych kampanii uzyskamy dostęp do czwartej, w której pokierujemy kluczową dla fabuły postacią Ady Wong. Wyposażona w kuszę i linkę z hakiem bohaterka działa na własną rękę, co odróżnia jej scenariusz od nastawionych na współpracę misji pozostałych bohaterów.

W Resident Evil 6 nie brakuje nowości. Wachlarz ruchów głównego bohatera został wzbogacony o możliwość ruszania się i strzelania jednocześnie, ślizgania się na plecach oraz bardziej rozbudowaną walkę wręcz. Tym zmianom sekundują dodatki do bestiariusza. Przez tajemniczy wirus C powstają bardziej przerażające typy zombie, w tym J'avo - inteligentni przeciwnicy, którzy mogą korzystać z broni palnej i mutować zranione części ciała, poczwarki – zawinięci w kokony ludzie, a także zwyczajne żywe trupy, teraz jednak bardziej żywotne, skaczące i biegające.15:59 137 15:59Światy Stworzone przez Michael resident evil 6 świat fantasy, które warto odzwiedzić Przeżyj fantastyczną przygodę

Dodał: olo1707

Nie bój się, ludzi będziesz łowił (Łk 5, 1-11)

Pewnego razu  gdy tłum cisnął się do Jezusa, aby słuchać słowa Bożego, a On stał nad jeziorem Genezaret  zobaczył dwie łodzie stojące przy brzegu; rybacy zaś wyszli z nich i płukali sieci. Wszedłszy do jednej łodzi, która należała do Szymona, poprosił go, żeby nieco odbił od brzegu. Potem usiadł i z łodzi nauczał tłumy.

Gdy przestał mówić, rzekł do Szymona: Wypłyń na głębię i zarzućcie sieci na połów! A Szymon odpowiedział: Mistrzu, całą noc pracowaliśmy i nic nie ułowiliśmy. Lecz na Twoje słowo zarzucę sieci. Skoro to uczynili, zagarnęli tak wielkie mnóstwo ryb, że sieci ich zaczynały się rwać. Skinęli więc na współtowarzyszy w drugiej łodzi, żeby im przyszli z pomocą. Ci podpłynęli; i napełnili obie łodzie, tak że się prawie zanurzały.

Widząc to, Szymon Piotr przypadł Jezusowi do kolan i rzekł: Wyjdź ode mnie, Panie, bo jestem człowiekiem grzesznym. I jego bowiem, i wszystkich jego towarzyszy w zdumienie wprawił połów ryb, jakiego dokonali; jak również Jakuba i Jana, synów Zebedeusza, którzy byli wspólnikami Szymona.

A Jezus rzekł do Szymona: Nie bój się, odtąd ludzi będziesz łowił. I wciągnąwszy łodzie na ląd, zostawili wszystko i poszli za Nim.



Świetny multiplayer w Uncharted 4

Multiplayer w Uncharted 4 to najlepszy tryb sieciowy w historii cyklu. Choć wprowadzenie elementów magicznych jest nieco dyskusyjne, to strzelaniny niezmiennie bawią, a świetne sterowanie i idealna 



Kooperacyjny tryb survival już dostępny w Uncharted 4

 Nowy survivalowy tryb jest już dostępny, a w nim czeka nas pokonanie 50 fal przeciwników z maksymalnie dwoma znajomymi w drużynie. Oczywiście z ...



 

                Kogo dziś spotkam  ? 06:36 214 06:36Świetny multiplayer w Uncharted 4 Płynne i angażujące zmagania.

Dodał: olo1707

  • <
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Oglądaj gdzie chcesz

CDA

  • Relacje Inwestorskie
  • Dla mediów
  • Logotyp CDA
  • Dostawcy treści
  • CDA na Smart TV
  • Reklama

Ulepsz konto

  • Aktywuj konto CDA Premium
  • CDA Premium - korzyści
  • Karta podarunkowa CDA
  • Dla firm

Przydatne linki

  • Kontakt
  • Regulamin
  • FAQ
  • Polityka prywatności
  • RODO - informacje
  • Zgłoś naruszenie

Kup w

×

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookie. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zobacz naszą Politykę Prywatności. RODO - Informacje