DAJ CYNK

Karana spółka windykacyjna VEX ponownie nęka ludzi

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Jak informuje Wirtualna Polska, firma windykacyjna VEX ponownie nęka ludzi SMS-ami oraz głuchymi telefonami. UOKiK już raz wymierzył jej karę, ale jej wysokość była śmiesznie niska. Urząd powinien ponownie zająć się sprawą.

Coraz więcej osób ponownie skarży się na działania firmy windykacyjnej VEX. Co należy dodać, są to osoby nieposiadające żadnego zadłużenia, a nawet niepełnoletnie. Firma wysyła SMS-y, których treść można wręcz uznać za obraźliwą. Jak np. (pisownia oryginalna):

Uporczywie nie odbierasz gdy dzwoni biuro windykacji.Zlosliwie nie oddzwaniasz na 713067830 po SMS.Unikanie kontaktu daje nam prawo probowac Cie zastac w domu.

 Prosze dzis oddzwonic do VEX na 713067890 kolejny raz gdy dzwonimy wyjasnic sytuacje to uporczywie nie odbierasz telefonu. Zlosliwie i nagminnie nie oddzwaniasz do nas czym pozwalasz nam ocenic, ze twoje zachowanie moze spelniac przeslanki umyslnego i uporczywego unikania rozmowy a to daje nam prawo do podjecia proby zastania Cie w miejscu zameldowania. Oddzwon sie dogadac i nie prowokuj swoim zlosliwym unikaniem rozmowy dalszych prob kontaktu. Jesli w ciagu 24 godzin do nas nie oddzwonisz to mamy prawo sprobowac Cie zastac. Dzwon dzis dogadac sie na splaty lub wyslij dowod wplaty na e-mail.

Zobacz: Netia podpadła UOKiK za niechciane telefony, jednak uniknęła kary

W odpowiedzi na maila wysłanego przez redakcję WP przyszła potężna formułka składająca się z prawie 30 tys. znaków z wielokrotnie powtarzanymi słowami podkreślającymi powagę sytuacji i konieczności spłaty zadłużenia.

Dodatkowo firma wydzwania z numerów 795 921 248, 791 548 479 i 713 067 890, ale są to głuche połączenia.

Zobacz: UOKiK: Polkomtel musi zapłacić prawie 40 mln zł kary
Zobacz: UOKiK będzie karać nie tylko spółki, ale również menadżerów

UOKiK wie o postępowaniu firmy i cały czas otrzymuje kolejne skargi klientów. Patrząc na reakcję w poprzedniej sprawie VEX-a, głuche połączenia oraz dziwne SMS-y raczej szybko nie ustaną. Postępowanie rozpoczęte w listopadzie 2016 roku zakończyło się dopiero dwa lata później. Firma otrzymała wtedy zaledwie 20 122 zł kary za nękanie i groźby skierowane do, wówczas faktycznych, dłużników. Kontaktując się w sprawie spłaty nie podawała pełnych informacji na temat sprawy, wykonywała połączenia również w niedziele i święta, kontaktowała się z rodziną i pracodawcami zadłużonych, a nawet groziła wizytami dwóch panów w godzinach wieczornych.

W maju tego roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odrzucił złożone w tej sprawie odwołanie. Wyrok nie jest prawomocny, a firma jak widać nie zamierza rezygnować ze swoich praktyk.

Zobacz: Polacy korzystają z promocji, ale nie płacą rachunków. Długi wobec telekomów przekroczyły 1,4 mld zł

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualna Polska