Budowa wishlisty Frostpunka 2 ruszyła 12 sierpnia br., wraz z premierą trailera tej gry. Z kolei budowa wishlisty Frostpunka ruszyła w III kwartale 2017 roku. Według dostępnych źródeł, wishlista Frostpunka w momencie premiery wynosiła 377.510.
– Start jest fantastyczny, spełniliśmy z nawiązką założenia co do zasięgu ogłoszenia i skali budowania wishlisty. Myślę, że jednym z głównych czynników jest rozpoznawalność marki Frostpunk globalnie, zwłaszcza, że niesamowicie głośno ogłoszenie rozeszło się wśród mediów i graczy w USA, Niemczech, Rosji czy Chinach. Nieprzypadkowo komunikujemy także o wzroście uniwersum gry – zarówno co do skali sequela jaki i tworzonej pod okiem Jacka Dukaja antologii – to wzbudziło wielkie zainteresowanie graczy. Zresztą taki jest nasz cel – nie tylko wyprodukować kolejną grę, ale w duchu meaningful entertainment stworzyć coś większego – powiedział Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios SA.
#Frostpunk2 | #SnowBloodOil | #Videogame pic.twitter.com/ek4Kiv0jof
— Frostpunk 2 ❄ (@frostpunkgame) September 28, 2021
Frostpunk 2 jest kontynuacją hitu z 2018 roku. Pierwsza część w kwietniu tego roku przekroczyła liczbę 3 mln sprzedanych egzemplarzy. Gra jest połączeniem strategii czasu rzeczywistego i city-buildera, w którym gracze wcielają się w administratora miasta w postapokaliptycznym skutym lodem świecie. Akcja Frostpunk 2 rozgrywa się trzydzieści lat po wydarzeniach z pierwowzoru. W nieco ponad miesiąc oficjalny trailer gry w serwisie YouTube wyświetlono 1,23 mln razy.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r. We wtorek po południu kurs akcji studia notuje kosmetyczną przecenę o 0,4 proc. Nieco ponad kwadrans przed zamknięciem sesji za jeden walor spółki płacono 410,80 zł.