⛰ What It's About
Opis modelu Subskrypcji, gdzie i jak go stosować.
🔍 How I Discovered It
Ktoś polecił na FB.
🧠 Thoughts
- Model subskrypcji nie zawsze zadziała, choć jest jednym z lepszych modeli.
- Ważne jest, by sprawdzać wskaźniki, a w szczególności by koszt pozyskania nowego nie był wyższy od tego co subskrybent zapłaci za samą subskrypcję.
- Model strony członkowskiej (niszowy rynek, unikalne zmieniające się informacje, ewentualnie inny produkt np: kurs, który możesz sprzedaż subskrybenta). Model musi rozwiązywać realne problemy, różne treści (wpisy, video), sama subskrypcja może być niewystarczająca do opłacalności, musi zawierać produkt powiązany (kurs, konferencje, warsztaty etc..).
- Model "jedz ile zdołasz" (dużo treści, która się nie starzeje; trzeba dodawać nowe treści, by potrzymać klientów; trzeba mieć legion fanów, którzy już konsumują twoje treści). Trzeba dodawać dużo treści. By klient nie wybrał perełek, musi subskrybować wszystko. Jak nie masz treści, to musisz poszukać partnerów.
- Model prywatnego klubu (ograniczona ilość, dla prymusów co chcą więcej), wyjątkowe przeżycia, ekskluzywne klub golfowe tylko dla wybranych. Minus to mało grupa odbiorcza.
- Model "pierwszy kolejce" (do złożonych produktów, klient nie jest wrażliwy na cenę, czekanie w kolejce jest problematyczne "fast lane"), w połączeniu z innymi subskrypcjami. Musi mieć podstawowy serwis, by chcieć więcej. Nowe zaplecze techniczne.
- Model Dóbr Nietrwałych (coś, co naturalnie się zużywa), Skomplikowana logistyka, duże zapasy.
- Model Pudełkowy (jasno zdefiniowany rynek konsumentów, dostawcy, którzy dadzą ci duży upust), logistyka wysyłkowa.
- Model uprawnienia życia (np: serwis sprzątający), Musisz być pewien, że da się w danym serwisie zrobić regularny harmonogram, np cięcie trawy się da, wymian żarówki, może być ciężko.
- Model sieci (użyteczność poprawia się ze wzrostem sieci, im więcej osób korzysta z twoich samochodów, tym więcej możesz kupić), musisz mieć sieć kontaktów, by zwerbować ich do subskrypcji, duży kapitał.
- Model spokój ducha (coś, co trudno wymienić i trzeba to zabezpieczyć, np AC), trzeba mieć środki na pokrycie zobowiązań.
🥰 Who Would Like It?
Osoby posiadające produkt.
📚 Related Books
Zaufanie, waluta przyszłosci - Michał Szafrański