REKLAMA

11 bit studios miało w II kw. 9,7 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu

2021-08-26 22:28
publikacja
2021-08-26 22:28

11 bit studios wypracowało w drugim kwartale 9,7 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków wynosiła 4,8 mln zł. Również na poziomie przychodów, EBITDA i zysku operacyjnego wyniki spółki znacznie przebiły konsensus PAP Biznes.

11 bit studios miało w II kw. 9,7 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu
11 bit studios miało w II kw. 9,7 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu
/ Materiały dla mediów

W liście do akcjonariuszy zarząd 11 bit studios poinformował, że wyniki po pierwszym półroczu były wyraźnie lepsze niż zakładano w budżecie na ten okres.

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku spółka wypracowała 35,78 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA sięgnął 19,8 mln zł, zysk operacyjny wyniósł ponad 14,5 mln zł, a zysk netto 13,3 mln zł. W samym drugim kwartale sprzedaż wyniosła 20,9 mln zł, EBITDA 13,4 mln zł, a zysk operacyjny 11,1 mln zł. Czysty zarobek w tym okresie zamknął się kwotą 9,8 mln zł.

Konsensus PAP Biznes zakładał, że w drugim kwartale 11 bit studios osiągnie 16,8 mln zł przychodów, 8,1 mln zł EBITDA, 5,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 4,8 mln zł zysku netto.

Począwszy od pierwszego kwartału 2021 roku 11 bit studios w ciężar wyników kolejnych okresów tworzy niegotówkowe rezerwy w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. W I półroczu 2021 roku wyniosły one 1,94 mln zł. Rok wcześniej tego typu odpisy nie występowały.

Na koniec czerwca wartość posiadanych zasobów pieniężnych wynosiła 114,6 mln zł, czyli była o 8,4 proc. większa niż na koniec 2020 roku i najwyższa w historii spółki.

"Szczególnie zadowoleni jesteśmy ze sprzedaży „Frostpunka” i płatnych dodatków do tej produkcji wydawanych w ramach Season Pass. Łączne przychody z „Frostpunka” (całego IP), do końca czerwca 2021 roku, czyli w nieco ponad trzy lata od premiery, sięgały już blisko 140 mln zł. Znaczącym uzupełnieniem wyników 11 bit studios tradycyjnie już były tytuły z wydawnictwa, czyli przede wszystkim „Moonlighter” i „Children of Morta” - napisano w komentarzu zarządu.

Przychody ze sprzedaży obu pozycji w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku odpowiadały za 27 proc. przychodów spółki ogółem.

11 bit studios to obecnie trzy wewnętrzne, pracujące pełną parą, zespoły deweloperskie, zajmujące się grami o łącznym budżecie produkcyjnym na poziomie 110 mln zł. Pion wydawniczy do końca 2023 roku zamierza wydać w nowe projekty kolejne 50 mln zł, oprócz 30 mln zł przeznaczonych na projekty, które już ma w portfelu.

Spółka prowadzi też zaawansowane prace nad stworzeniem grupy kapitałowej.

Poniżej przedstawiamy wyniki 11 bit studios w drugim kwartale 2021 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.

Dane w mln zł.

Przychody 20,9 16,8 24% 6,4% 41% 35,7 -28,7%
EBITDA 13,4 8,1 66% 15% 110% 19,8 -36,6%
EBIT 11,1 5,3 109% 22% 223% 14,5 -44,8%
zysk netto j.d. 9,7 4,8 102% -7,2% 174% 13,3 -46,8%
marża EBITDA 64,1% 48,0% 16,15 5,03 21,12 55,34% -6,89
marża EBIT 53,1% 31,5% 21,65 6,65 29,93 40,68% -11,82
marża netto 46,6% 28,6% 17,99 -6,83 22,61 37,21% -12,64

*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.

(PAP Biznes)

mfm/ pr/

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wygodna Pożyczka, gdzie chcesz i na co chcesz!

Wygodna Pożyczka, gdzie chcesz i na co chcesz!

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki